Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022
16 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΣτΕ / Κόλαφος κατά Κεραμέως – Παράνομη η κατάργηση 2 μαθημάτων στο Λύκειο

(EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ )

Tο υπουργείο Παιδείας το 2020 κατάργησε το 2020 «Πολιτική Παιδεία» στην Α΄Λυκείου και «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» στη Β´ Λυκείου

Βαριά ήττα της Νίκης Κεραμέως καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε ότι είναι μη νόμιμη η μείωση και η κατάργηση της διδασκαλίας των μαθημάτων γενικής παιδείας «Πολιτική Παιδεία» στην Α΄ Λυκείου και «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» στη Β´ Λυκείου, που έγινε με απόφαση του υπουργείου Παιδείας τον Ιούνιο του 2020.

Σύμφωνα με την απόφαση 1972/2022 απόφαση της επταμελούς σύνθεσης του Γ΄ Τμήματος, τα ωρολόγια προγράμματα, ως προς τα δύο εν λόγω μαθήματα, εκδόθηκαν «μη νομίμως, χωρίς τεκμηρίωση ως προς την τήρηση παιδαγωγικών και επιστημονικών κριτηρίων, παραγνωρίζοντας τα κριτήρια άσκησης της κανονιστικής αρμοδιότητας της διοίκησης».

Παράλληλα έκριναν ότι είναι νόμιμες οι ρυθμίσεις του νόμου 4692/2020, με τις οποίες αντικαταστάθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας από το μάθημα των Λατινικών ως πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, η επαναφορά της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών στο Λύκειο «δικαιολογείται από τη συναγόμενη από τη σχετική διάταξη εκτίμηση του νομοθέτη για τη συμβολή του μαθήματος των Λατινικών στην καλλιέργεια των ανθρωπιστικών σπουδών».

Με αυτό ως δεδομένο, το ΣτΕ έκρινε ότι η νομοθετική πρόβλεψη για την επαναφορά στα ωρολόγια προγράμματα του Γενικού Λυκείου του μαθήματος των Λατινικών στη θέση του μαθήματος «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη)» έχει έρεισμα τις διατάξεις του νόμου 4692/2020 που όρισαν τα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων Γενικού Λυκείου.

Αξίζει να σημειωθεί πως βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχαν ζητήσει από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να επανεξετάσει τις υπουργικές αποφάσεις που καταργήθηκαν τα δύο μαθήματα. Μάλιστα σε ερώτηση που είχαν καταθέσει προς την υπουργό ανέφεραν ότι η διδασκαλία των μαθημάτων συμβάλλει στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών, παρέχει την απαραίτητη γνώση γύρω από τους θεσμούς, την κοινωνική πραγματικότητα, θέματα σχετικά με το πολίτευμα, και γενικά το απαραίτητο συμβολικό πλαίσιο για την αναγνώριση τους μέσα στον κόσμο μας.

ΠΗΓΗavgi

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται