Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021
27.8 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

Ποσόστωση λόγω Ιανού: ευεργεσία ή φθηνός λαϊκισμός;

Χθες συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου, μετά από πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα ειδικής ποσόστωσης για τους μαθητές των νησιών μας που είναι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Εισηγητής του θέματος ήταν ο κ. Τσιλιμιδός Γεώργιος.

Στην αρχή της συζήτησης ο επικεφαλής της παράταξης “Νησί για όλους” έφερε αντίρρηση ως προς το χαρακτήρα του θέματος που είχε έρθει στο ΔΣ ως κατεπείγον. “Εννέα μήνες μετά τον Ιανό δεν μπορούμε να μιλάμε για κατεπείγον ζήτημα ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο δεν είναι το αρμόδιο όργανο να πάρει μια τέτοια απόφαση οπότε στην καλύτερη των περιπτώσεων μιλάμε σήμερα εδώ για ένα ψήφισμα και όχι για απόφαση άρα η πρόσκληση είναι λάθος” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελειός.
Ωστόσο το σώμα υπερψήφισε το χαρακτήρα του κατεπείγοντος.

Πολλές ήταν οι απουσίες των Δημοτικών Συμβούλων οι οποίοι μάλλον επέλεξαν να μη συμμετέχουν σε μία αμφιλεγόμενη συζήτηση προκειμένου να μη χρειαστεί να πάρουν θέση… Ωστόσο, είναι κι αυτή μία θέση!

Ο κ. Σπαθής ζήτησε, λόγω των ενστάσεων Παντελειού, να σημειωθεί ότι η παράταξη “Κεφαλονιά, νησί για όλους” δε θέλει να πάρουν τα παιδιά ποσόστωση χωρίς καλά καλά να έχει εξελιχθεί η συζήτηση.

Ο εισηγητής κ. Τσιλιμιδός ανέφερε ότι η Κεφαλονιά ήταν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω του μεσογειακού κυκλώνα Ιανού και γι’ αυτό διεκόπη η εκπαιδευτική διαδικασία για λίγες μέρες ενώ πολλά σπίτια είχαν ζημιές. Υπήρξε πρόβλημα στις συγκοινωνίες και στην ηλεκτροδότηση με διακοπές που ξεπέρασαν τη μία εβδομάδα, συνέχισε ο κ. εισηγητής, ενώ στην ήδη προβληματική χρονιά της πανδημίας εδώ εμείς είχαμε την προσθήκη ενός ακόμη προβλήματος.

Ο Βουλευτής Κεφαλληνίας στην τοποθέτησή συνεχάρη τη δημοτική αρχή που προκάλεσε αυτήν τη συζήτηση καθώς, όπως είπε, είναι ανάγκη τα δημοτικά συμβούλια να εκφράσουν τις τοποθετήσεις τους προκειμένου να εισακουστούν από το Υπουργείο και να έχουμε ποσόστωση για τα νησιά μας. “Δεν ήταν μόνο οι υποδομές το πρόβλημα αλλά και οι καταστάσεις που αντιμετώπισαν τα παιδιά στα σπίτια τους” είπε ο κ. Καππάτος και ενημέρωσε ότι έχει ζητήσει ποσόστωση και για τα δύο νησιά μας καθώς υπήρχαν ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά παρά το γεγονός ότι κάπου έγιναν περισσότερες ζημιές και κάπου αλλού λιγότερες.

Στη συνέχεια ενημέρωσε το σώμα ότι υπάρχουν πολλές περιοχές στην υπόλοιπη χώρα οι οποίες επλήγησαν απ’ τον Ιανό και άλλες θεομηνίες, οι οποίες ζητούν κι αυτές ποσόστωση. Το ενδιαφέρον είναι δικαιολογημένο ισχυρίστηκε ο κ. Καππάτος, αλλά το αν θα γίνει ή όχι θα ανακοινωθεί μετά τις πανελλήνιες για να μην επηρεαστούν οι επιδόσεις των μαθητών στη διαγωνιστική διαδικασία. Τέλος, θύμισε με νόημα ότι ανάλογη πρακτική είχαμε πίσω στο όχι και τόσο μακρινό 2014. Έκανε σύγκριση δηλαδή των επιπτώσεων των καταστροφικών σεισμών του 2014 με τις επιπτώσεις του Ιανού του 2020…

Οι περισσότεροι Δημοτικοί Σύμβουλοι που συμμετείχαν στη διαδικασία δεν έκαναν σχετικές τοποθετήσεις ενώ οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Δημ. Παράταξης “Κεφαλονιά, νησί για όλους”, εντόπισαν πρόβλημα στο κατεπείγον, στην αρμοδιότητα καθώς και στο χρονικό σημείο που γίνεται αυτή η συζήτηση(λίγο πριν τις εξετάσεις).

Ο μόνος σύμβουλος που διαχωρίστηκε από την συμπολίτευση και μάλιστα με τοποθέτηση ήταν ο κ. Κουρκουμέλης ο οποίος στο τέλος καταψήφισε το θέμα.

Οι Δημ. Σύμβουλοι του ΚΚΕ άσκησαν σκληρή κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα και στο πολιτικό πλαίσιο που το διέπει, αλλά ωστόσο υπερψήφισαν την εισήγηση του κ. Τσιλιμιδού και της Δημοτικής Αρχής. Θύμισαν δε ότι την προηγούμενη φορά οι περισσότεροι από τους μετέχοντες ήταν ενάντια στην ποσόστωση που υλοποιήθηκε τότε, σε αντίθεση με σήμερα που εμφανίζονται υποστηρικτές. Καταλόγισαν δε υποκρισία στο βουλευτή Καππάτο τη στιγμή που, όπως είπε, 25.000 παιδιά θα πεταχτούν έξω απ’ τις σχολές και θα στραφούν βίαια στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Τέλος, ο Δήμαρχος στην τοποθέτησή του είπε ότι η κάθε παράταξη μπορεί να φέρει ένα θέμα και σήμερα καλούμαστε να πάρουμε μια απόφαση για τα παιδιά μας. Δεν έχει σημασία ποιος το έφερε ως θέμα. Χαρακτήρισε ειλικρινή τη στάση του κ. Κουρκουμέλη που διαχώρισε τη θέση του με επιχειρήματα ενώ σημείωσε ότι “Εγώ θέλω όλα τα παιδιά να μπουν και να τελειώσουν το πανεπιστήμιο για να επιστρέψουν στα νησιά μας και να βοηθήσουν τα νησιά μας να ανέβουν”.

Από τη συζήτηση που παρακολουθήσαμε ήταν αισθητό το βάρος του πολιτικού κόστους το οποίο θεωρούμε ότι διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό τις τοποθετήσεις των αιρετών του Δήμου μας με εξαίρεση το Νίκο Κουρκουμέλη ο οποίος, αν μη τι άλλο, είναι άξιος συγχαρητηρίων για το θάρρος της γνώμης του και για την τόλμη του να διαχωριστεί από την παράταξή του σ’ ένα θέμα στο οποίο έκρινε τα πράγματα διαφορετικά. Αυτή η πρακτική είναι ελπιδοφόρα για τα κοινά και θα μας ικανοποιούσε αν ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση…

Η παράταξη “Κεφαλονιά, νησί για όλους” ήταν εμφανώς σε αντίθετη κατεύθυνση από την εισήγηση του θέματος αλλά κι αυτή δεν τόλμησε να πει αυτό που θα ερχόταν σε αντίθεση με το “συμφέρον” των μαθητών της Γ Λυκείου.

Την ίδια ώρα, εκπαιδευτικοί από τα Λύκεια του Αργοστολίου μας έστειλαν μηνύματα οργισμένα στα οποία μας έγραφαν χαρακτηριστικά: “Πρέπει η τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα τα παιδιά, να γαλουχούνται στη λαμογιά;“. “Με θυμό σας γράφουμε, οργισμένοι για τη πρόταση ποσόστωσης. Επιτέλους μη γκρεμίζετε αυτά που μόχθουμε να μεταλαμπαδευσουμε στα παιδια. Δικαιοσύνη, ισονομία, αξιοπρέπεια. Είναι άδικο όταν όλα τα παιδιά της χώρας που ήταν “φυλακισμένα” 6 μήνες. Μιλήστε, μην αφήσετε το λαϊκισμό να νικήσει“…

Τελικά ποια είναι η αλήθεια γύρω απ’ την ποσόστωση; Είναι δίκαιο ή άδικο; Θα βοηθήσει ή απλώς θα δώσει φρούδες ελπίδες σε παιδιά που δε θα μπορέσουν τελικά να περάσουν τα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο; Απ’ την άλλη, μήπως κάποιο ικανό παιδί που δεν είχε χρήματα για φροντιστήρια, μπορέσει και αρπάξει αυτήν την ευκαιρία και πάρει ένα τίτλο πανεπιστημίου με το μόχθο και την προσπάθεια που θα καταβάλλει στο Πανεπιστήμιο; Τα παιδιά των υπόλοιπων νομών που δε θα λάβουν ποσόστωση και που ήταν κλεισμένα λόγω πανδημίας και χωρίς κανονική διαδικασία – θυμόμαστε όλοι τις εικόνες με παιδιά να ψάχνουν σύνδεση στο διαδίκτυο και να στριμώχνονται γύρω από τάμπλετ και κινητά… – μήπως αδικούνται;

Οι ιδιομορφίες αλλά και οι διαφορές που έχει η κάθε κατάσταση και η κάθε κοινωνική τάξη δημιουργούν ένθερμους υποστηρικτές της μίας ή της άλλης πλευράς. Η γνώμη μας είναι ότι δε θα πρέπει για μία ακόμη φορά να χωριστούμε σε λαϊκιστές και ιδεολόγους. Ο λαϊκισμός που επιχειρείται είναι βέβαια προφανής, ειδικά μάλιστα αν λάβουμε υπόψη σενάρια που θέλουν εθνικές εκλογές το φθινόπωρο… Για να τον ξεπεράσουμε όμως το αίτημα που θα έπρεπε να τεθεί και που ξεπερνάει το διχασμό είαι το εξής ένα και μοναδικό: Ελεύθερη πρόσβαση σε όλο το μαθητικό πληθυσμό των Γ Λυκείου όλης της χώρας χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς ανισότητες και χωρίς αδικίες λόγω της τραγικής κατάστασης στην οποία έφερε την μαθητική κοινότητα η πανδημία αλλά και η αδυναμία του κράτους να εκπαιδεύσει τους τελειόφοιτους των Λυκείων μας με ορθό και παιδαγωγικό τρόπο.

Τι θα απαντούσε σε αυτό το αίτημα αν είχε ψηφιστεί ομόφωνα από το Δήμο Αργοστολίου ο βουλευτής;
Μήπως το δικό μας Αργοστόλι με αυτόν τον τρόπο θα έδινε το παράδειγμα στο πανελλήνιο και στις άλλες περιοχές που διεκδικούν ποσόστωση;
Είναι δυνατόν σε μία καταστροφική για όλες τις Γ Λυκείου της πατρίδας μας χρονιά να διαχωρίσουμε τη μισή Ελλάδα απ’ την άλλη μισή;

Σε κάθε άλλη περίπτωση κάποιοι θα βγουν “κερδισμένοι”, κάποιοι θα αδικηθούν και κάποιοι άλλοι θα κεφαλαιοποιήσουν τις “δυνατότητες” που τους δίνει η εξουσία που κατέχουν…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3,637ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,407ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
8ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
85ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται