Αεί τα πέρυσι καλά.»
Κάθε πέρυσι και καλύτερα
ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΥΠΟΒΑΘΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Το Υπουργείο Παιδείας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Κεφαλονιάς Ιθάκης υλοποιώντας την «νέα ψηφιακή εποχή της γνώσης» έχουν αφήσει όλα σχεδόν τα σχολεία του νομούτρεις μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας τους χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, τους υπάρχοντες βάναυσα εντατικοποιημένους, τους μαθητές στοιβαγμένους σε πολυμελή τμήματα και τα σχολεία με πλήθος λειτουργικών και άλλων προβλημάτων.
Ήδη από τις 10/9/2023 και με αφορμή την νέα σχολική χρονιά καταγγείλαμε τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας στα σχολεία (ανυπαρξία αντισεισμικού έλεγχου, υπό κατεδάφιση κτίρια μέσα σε προαύλια, έκθεση μαθητών σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, συντηρήσεις και επισκευές που εκκρεμούν χρόνια κ.α), καθώς και τα κενά εκπαιδευτικών, την περικοπή 7 τμημάτων και την συγχώνευση άλλων, την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης Στήριξης, την υποχρηματοδότηση των σχολείων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την Τράπεζα Θεμάτων κ.α.
Τρεις μήνες μετά, οι «επιδόσεις» Υπουργείου και ΔΔΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης καταγράφουν νέα ρεκόρ «αναβάθμισης» του εκπαιδευτικού έργου, «βελτίωσης» των σχολείων του νομού που περιλαμβάνουν,
• Περικοπή 8 τμημάτων – 5 σε Γυμνάσια και 3 σε Γενικά Λύκεια- σε σχέση πέρυσι (2022-23), ακόμη και εκεί που επιβαλλόταν η μείωση μαθητών λόγω μεγάλου αριθμού διαγνώσεωνμαθησιακών δυσκολιών,
• Τα 25άρια τμήματα ως άμεση απόρροια του παραπάνω μέτρου ακόμη και αν κάθε τμήμα από αυτά έχει έως και 5 μαθητές με κάποια διάγνωση, πράγμα που καθιστά αδύνατο να βοηθηθούν ικανοποιητικά,
• Τα μεγάλα κενά εκπαιδευτικών που εκτός του ότι υπολογιστήκαν πλασματικά (με βάση τονμειωμένο αριθμό τμημάτων που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες ) καλύπτονται με το σταγονόμετρο και σήμερα ακόμη υπολείπονται να καλυφθούν 15 περίπου [5 Φιλολόγων (εκ των οποίων ένας για παράλληλη στήριξη και ένας για τη λειτουργία τμήματος υποδοχής –ΖΕΠ), 4Ψυχολόγων, 1 Γεωπόνου, 2 Θεολόγων, 1 Αγγλικών, 1 Φυσικής Αγωγής, 1 Καλλιτεχνικών κ.α.].
• Εξακτίνωση μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών σε τρία και τέσσερα σχολεία σε όλη την επικράτεια του νομού και χωρίς να διαθέτουν μεταφορικό μέσο, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο η εκπαιδευτική διαδικασία, να γίνεται λάστιχο ο εκπαιδευτικός και η ζωή του ένα μαρτύριο.
• Στέρηση του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή, (ακόμη και στο ΕΕΕΚ στα Φαρακλάτα), ενώ τα Τμήματα Ένταξης και η Παράλληλη Στήριξη λειτουργούν είτε με ανεπαρκή αριθμό μόνιμων εκπαιδευτικών είτε μόνο με αναπληρωτές.
• Κοροϊδία «ρηξικέλευθων» διακηρύξεων για Ενισχυτική και Πρόσθετη Διδασκαλία μέσα στην αχλή των «μεγάλων μεταρρυθμίσεων», αφού η «ενισχυτική» φέτος λειτουργεί μόνο σε 2 Γυμνάσια σε όλο το νησί, ενώ η Πρόσθετη στα Λύκεια είναι ανύπαρκτη εδώ και χρόνια!!!
Η παραπάνω κατάσταση αποκαλύπτει το πιο αποτρόπαιο πρόσωπο της πολιτικής των περικοπών που μαζί με την αξιολόγηση της κατηγοριοποίησης και της επιχειρηματικής δράσης των σχολείων που προωθούν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά, οδηγούν στον εξανδραποδισμό του όποιου Δημόσιου χαρακτήρα έχει απομείνει. Γι΄αυτό, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές, Γονείς δεν έχουμε άλλο δρόμο παρά αυτόν του ανυποχώρητου αγώνα για :
• Άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών και ιδιαίτερα της Ειδικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς – 15 μαθητές ανά τάξη – έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.
• Άμεσα μέτρα για την ασφάλεια των σχολείων.
• Γενναία αύξηση των λειτουργικών δαπανών των σχολείων
• Μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών.
Το επόμενο διάστημα οργανώνουμε από καλύτερες θέσεις τον αγώνα μας και με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την διεκδίκηση του σχολείου των σύγχρονων αναγκών μας.
Αργοστόλι 21/11/2023
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ
Η Πρόεδρος | Ο Γενικός Γραμματέας |
Σοφία Ποταμιάνου | Γεράσιμος Λάγιος |