Σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ η οποία παρουσιάστηκε το Σεπτέμβρη στη Θεσσαλονίκη:
-7 στους 10 καταναλωτές έχουν μειώσει τις ποσότητες για αγορές ειδών διατροφής και πρώτης ανάγκης.
-4 στους 10 καταναλωτές βρίσκονται σε κοινωνικό αποκλεισμό.
-Ενας εργαζόμενος ή χαμηλοσυνταξιούχος που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, ή αντίστοιχα με σύνταξη που φτάνει στα 700€, έχει χάσει το 40% της αγοραστικής του δύναμης.
-Ενας εργαζόμενος ή συνταξιούχος που αμείβεται από 1000€ έως 1150€ έχει χάσει το 25% της αγοραστικής του δύναμης.
-Ενας μέσος καταναλωτής δαπανά το 40% έως 50% του μισθού του ΜΟΝΟ για σούπερ μάρκετ.
– Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμωντον Δεκέμβριο έφτασαν μέχρι και 25%. Η ασυδοσία και η παντελής έλλειψη ελέγχων, οδήγησαν το 2022 στην αύξηση της τιμής, με ταυτόχρονη μείωση της ποσότητας της συσκευασίας, σε 238 τρόφιμα.
– Την ίδια στιγμή η ψαλίδα της διαφοράς των τιμών από το χωράφι στο ράφι είναι επίσης η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη.
-Η Ελλάδα έχει από τα χαμηλότερα επιτόκια στις καταθέσεις στην Ευρωζώνη (0,33%) και από τα υψηλότερα στα στεγαστικά δάνεια (3,61%).