Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025
11 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ακτοπλοΐα / Έρχονται αυξήσεις από τον Μάιο κατά 10-12%

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

Τα νέα «καθαρά» καύσιμα αλλά και οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί παραπέμπουν σε ανατιμήσεις κατά 10-12%, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ (ακτοπλόοι) Δ. Θεοδωράτο ● Συσκέψεις στην κυβέρνηση για το θέμα ● Νέα συνάντηση Στυλιανίδη με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ηεφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών στη ναυτιλία ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά περίπου 320 εκατ. ευρώ έως το 2031, εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής. Οι πιθανές συνέπειες αυτής της αύξησης του κόστους περιλαμβάνουν τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων και την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 10,4% το 2031. Τέλος, θα επιφέρει απώλεια θέσεων εργασίας, λόγω της συνολικής μείωσης της δραστηριότητας του κλάδου της ακτοπλοΐας.

Αυτά είναι κάποια από τα ευρήματα της μελέτης που διεξήχθη από το ΙΟΒΕ με τίτλο «Η επίδραση από την εφαρμογή της νομοθεσίας “Fit for 55” στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα» και τα οποία παρουσίασε ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ Νικόλαος Βέττας στην ημερίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) «Σύγχρονες Ακτοπλοϊκές Μεταφορές, Βιώσιμη ανάπτυξη των Νησιών». Η μελέτη αναλύει τις πιθανές επιπτώσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας «Fit for 55» στον τομέα της ελληνικής ακτοπλοΐας και, κατ’ επέκταση, στην οικονομία των νησιωτικών περιοχών και εκτιμά ότι η συνολική απώλεια του ΑΕΠ θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 650 εκατ. ευρώ έως το 2031, ενώ οι απώλειες θέσεων εργασίας θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 16.000 σε ολόκληρη την ελληνική οικονομία.

Στο θέμα της αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, λόγω του αυξημένου κόστους των νέων «καθαρών» καυσίμων, αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Δ. Θεοδωράτος, λέγοντας πως το νέο καύσιμο που θα χρησιμοποιεί η ακτοπλοΐα από τον Μάιο, παραπέμπει σε μια άνοδο της μέσης τιμής του εισιτηρίου κατά 10 με 12 τοις εκατό. Υποστήριξε ακόμα πως το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ακριβό γιατί, εκτός από το κομμάτι των καυσίμων (που αποτελεί το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου), υπάρχει επίσης το μισθολογικό κόστος, το κόστος των ανταλλακτικών, των επισκευών, κ.ά. Επιπλέον, αναφέρθηκε στη ρήτρα καυσίμου που έχει θέσει ως όρο το υπουργείο Ναυτιλίας και έχει περάσει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με την οποία η τιμή του εισιτηρίου προσαρμόζεται σύμφωνα με τις τιμές των καυσίμων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης παραδέχτηκε ότι υπάρχει αυξημένο κόστος στα εισιτήρια, είπε ότι η κυβέρνηση έχει εξετάσει το θέμα σε δύο συσκέψεις προκειμένου να προλάβουν το καλοκαίρι που έρχεται, και τάχθηκε υπέρ της επιστροφής στην ακτοπλοΐα των εσόδων που προκύπτουν από τη συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS) λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το ETS της ναυτιλίας δεν μπορεί να διατίθεται αλλού. Πρέπει να επιστρέφει στην ακτοπλοΐα, δηλαδή εκεί από όπου προέρχεται. Θα βρούμε συμμαχίες και θα συζητήσουμε για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το ETS για να αντιμετωπιστεί η αύξηση στο κόστος των εισιτηρίων». Τέλος προανήγγειλε συνεχή παρακολούθηση του ακτοπλοϊκού κλάδου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και έκανε γνωστό ότι θα έχει νέα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε επίσης ότι στο πρόσφατο ταξίδι του στις Βρυξέλλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των άγονων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ και, όπως είπε, οι κοινοτικοί φαίνεται να έδωσαν τη συγκατάθεσή τους στη δημιουργία μακροχρόνιων συμβάσεων του κράτους με ακτοπλοϊκές εταιρείες μέχρι και 20 χρόνων. Ο προϋπολογισμός για τα νέα σύγχρονα πλοία άγονων γραμμών μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 500 εκατ. ευρώ, καθώς θα ξεκινήσει από τα 265 εκατ. ευρώ, ανέφερε.

Σχετικά με το ίδιο θέμα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Δ. Θεοδωράτος υποστήριξε ότι πάνω από 1 δισ. έχουν επενδυθεί για την αναβάθμιση του στόλου από την ελληνική ακτοπλοΐα, λέγοντας ότι οι Ελληνες ακτοπλόοι είναι έτοιμοι να επενδύσουν, καθώς και να αξιοποιήσουν τις διαθέσιμες ευκαιρίες, αρκεί αυτές να υπάρξουν. Αναφέρθηκε στις μεγάλες καθυστερήσεις που υπάρχουν στις πληρωμές για την εκτέλεση των επιδοτούμενων δρομολογίων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ συμφώνησε με τον κ. Στυλιανίδη για τις πολυετείς συμβάσεις άγονων γραμμών, λέγοντας πως αυτές στο παρελθόν λειτούργησαν αποτελεσματικά, καταργήθηκαν όμως λόγω μνημονίων.

ΠΗΓΗΕΦΣΥΝ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ