Σάββατο 25 Ιουνίου 2022
24.8 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

«Παρί» στα Ιρανικά Φαρσί, σημαίνει Νεράιδα

Γράφει η Σοφία Αράβου - Παπαδάτου

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των αρθρογράφων τους και όχι κατά ανάγκη του kefaloniastatus.gr

Εικόνα άρθρου. Ταινία «Παρί». Η δύναμη του λόγου και της διαίσθησης

Μία ταινία του Ιρανού  Σιαμάκ Ετεμάντι  που ζει πολλά χρόνια στην Αθήνα. Το έργο είναι τρανή απόδειξη του κοινωνιοψυχολογικού «Η επιρροή και η πειθώ, γίνεται με τη ρητορική, εφόσον απευθύνεται σε άτομα ευαισθητοποιημένα στον τρόπο που λειτουργούν οι γλώσσες και οι πολιτισμοί». Για τους υπόλοιπους τι λέει ο λαός; «Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος» ή «Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα».

Ένα ζευγάρι  Ιρανών, έρχεται στην Ελλάδα να βρει το γιό τους που σπουδάζει με υποτροφία στην Αθήνα και έχει να επικοινωνήσει μαζί τους πολύ καιρό. Ανήσυχοι, δεν τον βρίσκουν ούτε στο σπίτι που έχει εγκαταλείψει πια, δεν υπάρχει ούτε γραμμένος στο Πανεπιστήμιο που έχει εγκαταλείψει επίσης.

Ψάχνουν αλλά κανείς δεν γνωρίζει τίποτα. Ο θετός πατέρας, ένας βελτιωμένος μεν, αλλά Αγιατολλάχ στυλ, παραδοσιακός και αρκετά μεγαλύτερός τής γυναίκας του Παρί, λέει να γυρίσουν πίσω… αλλά εκείνη διαφωνεί «θα τον βρω» του λέει!

Ψάχνει τα εγκαταλειμμένα βιβλία και τις σημειώσεις του, βρίσκει σήματα αναρχικών και στίχους ποίησης που έχει γράψει το παιδί της. Οι λέξεις σαν νήμα, την οδηγούν σε όλη την underground, τραγική εικόνα της Αθήνας.

Στέκια αναρχικών, άστεγων, περιθωριακών, που μένουν σε σκηνή πάνω στα βράχια, στα Τουρκοβούνια πάνω απ΄το Γαλάτσι. Καταλήψεις, συλλήψεις, Ματ, φωτιές, Μολότωφ, η Παρί τρέχει ανάμεσα με τη μαύρη μαντήλα στο κεφάλι… ο στίχος τού παιδιού της μίλαγε για φωτιά, εξωτερική ή εσωτερική, δεν ξέρει ακόμα, για αίμα που τρέχει στην πληγή… «του αρέσει η θάλασσα, ξέρω» λέει στον άντρα της.

Εκείνος είναι θιγμένος με όλο αυτό το περιθώριο που συναντάει «χάθηκε η τιμή μου» λέει «δεν με νοιάζει η τιμή σου, θέλω το παιδί μου» απαντάει η Παρί «εγώ δεν σε μάζεψα από το δρόμο με ένα παιδί στην αγκαλιά;» της απαντάει ο μεσήλικας Ιρανός που λατρεύει την πανέμορφη Παρί «θα μείνουμε εδώ, θα τον βρω» λέει εκείνη και τρέχει μέσα στις φωτιές στα Εξάρχεια.

Οι λέξεις την οδηγούν βήμα-βήμα, «τον έχω δει» της λέει μια αναρχική, μετά από μήνες. «Έμενε εδώ», της λέει ο κρυμμένος αναρχικός στα Τουρκοβούνια «έφυγε, αλλά είναι τρελός, σαν εσένα, έλεγε λόγια ασυνάρτητα. Σε περιέγραφε Παρί, σαν σύζυγο Αγιατολλάχ στυλ… αλλά δεν είσαι έτσι… εκείνος πήγαινε μόνο με πόρνες… όχι, δεν έπαιρνε ναρκωτικά …».

Η Παρί αρχίζει να βγαίνει μόνη τα βράδια στις κακόφημες γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά «του αρέσει η θάλασσα»…. Απόπειρα να τη βιάσουν μες τη νύχτα, χάνεται η μαντήλα… γλυτώνει γιατί αρπάζει ένα γυαλί να σφάξει τον επίδοξο βιαστή, εκείνη ματώνει στο χέρι που κράταγε το γυαλί.

Εντέλει βρίσκει την πόρνη στο λιμάνι, που γνώριζε τον Μπάμπακ, το γιό της τον Μπαμπάκι της…. «Ναι τον ξέρω, βέβαια ζει, έχω να τον δω καιρό, όχι δεν είναι τρελός, έφυγε μούτσος στα καράβια.. είναι ευτυχισμένος».

Ο γιός της ζει και είναι ευτυχισμένος, δεν ήθελε να μάθει τίποτε άλλο. Η Παρί μπαίνει σε μια βενζινάκατο γεμάτη πόρνες του Πειραιά που πάνε να διασκεδάσουν ναυτικούς σε καράβι Αρόδο. Οι πόρνες γλεντοκοπάνε στο σαλόνι με τους ναυτικούς. Στο μηχανοστάσιο, ο λαδάς- μηχανικός περιποιείται το ματωμένο χέρι της Παρί, κομμένο απ΄ το γυαλί της Τρούμπας!

Δεν ήθελε τίποτα άλλο η Παρί, η ΝεράΙδα…… οι λέξεις τής χάρισαν το γιό της…. και τη Ζωή της, που είχε χάσει κάτω απ΄τη μαντήλα!

———————————-

«Παρί». Σκηνοθεσία Σιαμάκ Ετεμάντι με τους Μελίκα Φορουτάν, Σαμπάζ Νοσίρ, Αργύρης Πανταζάρας, Σοφία Κόκαλη, Λένα Κιτσοπούλου

Συμπαραγωγή Ελλάδα, Γαλλία, Ολλανδία, Βουλγαρία, 2020

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

3,714ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,393ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
85ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται