Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024
23 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Αυτά είναι τα νέα Οδικά έργα που φέρνουν τη Λαμία πιο κοντά σε Τρίκαλα και Πάτρα και όχι μόνο!

Αυτά είναι  τα νέα μεγάλα οδικά έργα στη Λαμία, Φθιώτιδα και Στερεά Ελλάδα!

Αρχικά να αναφέρουμε ότι σε λίγες μέρες θα δοθεί στη κυκλοφορία η νέα έξοδος και είσοδος στον Ε65 λίγο έξω από τη Λαμία για όσους έρχονται από Θεσσαλονίκη και πάνε προς Καρπενήσι!

Μιας και είμαστε στο Ε65 το αργότερο μέχρι τον Απρίλιο θα δοθεί το νότιο τμήμα που θα συνδέει τη Λαμία με Καλαμπάκα! Τέλος λοιπόν στις στροφές του Δομοκού κάτι που σημαίνει ότι θα “ηρεμήσει” ο περιφερειακός από τη Ξηριώτισσα μέχρι το νοσοκομείο και πια θα βλέπουμε μόνο αυτοκίνητα της πόλης και όχι φορτηγά! Όσοι λοιπόν θα θέλουν  από Αθήνα να πηγαίνουν Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα ή Εγνατία θα οδηγούν από τις γέφυρες τις Ανθήλης προς Σταυρό και μετά προς Ξυνιάδα μέσα από έναν Αυτοκινητόδρομο!!!

Όταν θα περνά κανείς το Σταυρό, λίγο πριν το ύψος στα Στίρφακα θα συναντά τα πρώτα διόδια! Αμέσως μετά θα βλέπει τη νέα έξοδο για Καρπενήσι! Από εκείνο το σημείο θα ξεκινά ο νέος (υπό σχεδιασμό) δρόμος για την Ευρυτανία! Όπως ακούσαμε και τον ίδιο Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταικούρα

Σε ρυθμούς νέας δημοπράτησης είναι και επίσημα το μεγάλο οδικό έργο στον άξονα Λαμία-Καρπενήσι για το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός. Την περασμένη εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωση την έναρξη της επαναδημοπράτησης και πλέον το έργο είναι και πάλι με ανοιχτή προκήρυξη. Σύμφωνα με αυτή, η νέα ημερομηνία για την υποβολή των φακέλων και την προεπιλογή είναι στις 5 Δεκεμβρίου.

Να θυμίσουμε πως η προηγούμενη προκήρυξη του εν λόγω έργου, ακυρώθηκε από την ΕΑΔΗΣΥ  λόγω προσφυγής. Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στις απαραίτητες αλλαγές σύμφωνα με τις υποδείξεις της και άνοιξε ο δρόμος για την νέα δημοπράτηση.

Το έργο θεωρείται μεγάλης σημασίας για την βελτίωση της σύνδεσης του Καρπενησίου με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα βελτιωθεί γεωμετρικά την σύνδεση του Καρπενησίου με την Λαμία και το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 161,29 εκατ. ευρώ).

Ποιο είναι το έργο
Σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ο προβλεπόμενος αριθμός υποψηφίων είναι μέχρι έξι σχήματα. Στη συνέχεια θα υπάρξει Β` φάση από την οποία θα προκύψει τελικά και ο ανάδοχος του έργου.

Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους και αναλόγως υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο νέος οδικός άξονας βγάζει το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μία ιδιότυπη οδική απομόνωση καθώς έχει ως κύριο σκοπό την άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας. Ταυτόχρονα, βελτιώνει τις συνθήκες ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους κατοίκους συμβάλλοντας στην μείωση των τροχαίων.

Οι χρόνοι μετακίνησης θα μειωθούν κατά περίπου 30 λεπτά, αυξάνοντας την ελκυστικότητα και την προσβασιμότητα της περιοχής, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του τουρισμού και του εμπορίου.

Το αντικείμενο του έργου
Στο αντικείμενο της Σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός, ξεκινά από τη σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».

Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Η αφετηρία του έργου, είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη.

Η αρτηρία έχει μελετηθεί ως οδός κατηγορίας ΑΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 70χλμ/ω και τυπική διατομή β2 (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8μ, που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,25μ ανά κατεύθυνση). Προβλέπεται Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (ΠΛΚ) κατά τμήματα, ιδίως στο ανηφορικό ρεύμα. Στα τμήματα με προσθήκη ΠΛΚ, το συνολικό πλάτος της οδού είναι 11,5μ.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή: μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων καθώς επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων.

Επιπλέον, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των τοπικών δικτύων (δασικού και αγροτικού / τοπικού) κατά μήκος του έργου και της πρόσβασης στις καλλιέργειες και εγκαταστάσεις πέριξ της ζώνης του.

Ξεκινούν οι προεργασίες για το νέο δρόμο από Σταυρό Λαμίας προς Καστρί

Μέχρι τα τέλη του 2024 θα έχει δημοπρατηθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος από Σταυρό Λαμίας (σύνδεση με Ε65) μέχρι το Καστρί!

Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε μεταξύ άλλων έργων και αυτό του νέου δρόμου από Λαμία προς Καρπενήσι! Ένας νέος εξολοκλήρου σχεδόν δρόμος που θα ξεκινά από τον ύψος του Ε65 και θα περνά έξω από Λιανοκλάδι! Ένας νέος δρόμος μεχρι το Καστρί από όπου ξεκινά η παράκαμψη της Μακρακώμης!

Μάλιστα μας ενημέρωσε ότι δημοπρατήθηκε ήδη το κομμάτι από Μακρακώμη μέχρι σήραγγες Τυφρηστού! Αυτό σημαίνει ότι ένας νέος δρόμος από Λαμία έως την πρωτεύουσσα της Ευρυτανίας!

Ας ακούσουμε όμως τον ίδιο τον Υπουργό να περιγράφει το συγκεκριμένο έργο αλλά και όλα τα άλλα που γίνονται στο νομό Φθιώτιδας!

Επίσης από τον Απρίλιο θα οδηγούμε από Λαμία μέχρι Καλαμπάκα μέσω Ε65 όπως μας διαβεβαίωσε ο κος Σταϊκούρας!

Σε δημοπράτηση βγήκε το έργο «Ανακατασκευή της Παραλιακής Οδού Αγ. Κωνσταντίνου (Ν.Ε.Ο.1) από Ι.Κ. με Οδό της Κ.Δ. 45 έως Ι.Κ. με Κλάδο 1 Α.Κ. Λατομείου και του Ισόπεδου Κόμβου της Ανατολικής Εισόδου Καμένων Βούρλων» που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας. Αναθέτουσα αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο προϋπολογιμσός του έργου είναι 15.6 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α.), η δε Η δημοπράτηση αλλά και αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 12 Δεκεμβρίου 2023. Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από τις πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
 
Από τη Λαμία προς Άμφισσα σε χρόνο ρεκόρ!
Ακόμη ένα μεγάλο έργο στην περιοχή μας! Από Λαμία προς Πάτρα σε ένα πιο ασφαλές δρόμο με πολύ λιγότερες στροφές τουλάχιστον σε πρώτη φάση μέχρι την Άμφισσα!
Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή υποτμημάτων του οδικού τμήματος «Μπράλος – Άμφισσα» του άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», ο οποίος αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Αυτοκινητοδρόμων.
Ειδικότερα, αφορά στη μελέτη και κατασκευή των οδικών υποτμημάτων, από τον Μπράλο μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την, μήκους περίπου 24,0χλμ, με χαρακτηριστικά δίιχνης διατομής.
Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή: δύο σηράγγων, επτά γεφυρών, έξι ισόπεδων κόμβων (I.K.1Α (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.1Β (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.2 (Σ.Σ. Μπράλου), Ι.Κ.3 (Γραβιάς), Ι.Κ.6 Βίνιανης και Ι.Κ.7 Ελαιώνα), δύο Άνω Διαβάσεων, δύο Κάτω Διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.
Ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαµία – Ιτέα – Αντίρριο» είναι ένα μείζον έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα., που πλέον καθίσταται κόμβος με την ολοκλήρωση των εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων.
Η δρομολόγηση και αυτής της σημαντικής υποδομής, αναδεικνύει την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση όρων βιώσιμης ανάπτυξης, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας….όπως σημειώνει ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας
 
ΠΟΙΑ ΤΜΉΜΑΤΑ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΎΝ
Αντικείμενο της παρούσας σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και τη δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα. Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:
-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)
Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας.
Ταυτότητα του έργου
Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.
Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αρίθμ. ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν ΥΠΟΜΕ) η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο.
Η οδός έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αντίστοιχα, που ανήκουν στην λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.
ΤΟ ΈΡΓΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΆΝΕΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΆ:
-Την εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών έργων (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)
-Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)
-Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης
-Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης
-Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)
-Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κλπ.

Πηγή:mag24.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ