Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
17 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ο Άλκης, ο μαθητής με την φουστίτσα και ο κάθε Δάσκαλος

Γράφει ο Πατέρας Ξενοφώντας Ζαρκάδας

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των αρθρογράφων τους και όχι κατά ανάγκη του kefaloniastatus.gr

Λίγες μέρες πρίν ολη η Ελλάδα θρήνησε τον άδικο χαμό ενός νέου ανθρώπου , του γιού μας , του αδερφού μας του φίλου μας , ενός παιδιού που απλά βρέθηκε στον δρόμο ενός οργισμένου άλλου νέου ανθρώπου που έτσι , απλά , του στέρησε τη ζωή. Ενός νέου ενός σπουδαστή που βρέθηκε την λάθος ώρα στο λάθος μέρος .Ενός παιδιού που δεν έκανε το παραμικρό για να τροφοδοτήσει την οργή του δολοφόνου του .Ενός παιδιού που το ήθος του του υπαγόρευε ακόμα και την στιγμή του θανάτου του να ψελίζει στον φονέα του <<σας παρακαλώ … >>

Θα αναρωτηθεί κάποιος , και ο μαθητής με την φουστίτσα; Ο μαθητής με την φουστίτσα είναι κι αυτός ένας νέος άνθρωπος , γεμάτος ζωή και όνειρα , που για τους δικούς του λόγους έκανε κάτι εκκεντρικό , ισως είχε προσωπικούς λόγους ίσως γιατί <<πουλάει >> και μετριέται σε like, ίσως – όπως ένα παιδι μου είπε – υπήρχε κάποιο χαμένο στοίχημα ίσως και σαν συνειδητό μήνυμα. Ποιός ξέρει; Είναι όμως το παιδί μας. Όπως κι ο Αλκης. Ο ένας χωρίς ζωή ο άλλος γεμάτος ζωή. Ισως γιατί ο Αλκης προκάλεσε με την μπλούζα του που είχε τα χρώματα της αγαπημένης του ομάδας. Ισως γιατί κι ο μαθητής προκάλεσε με την φούστα του.

Μια ματιά σε ένα σχολείο θα αποκαλύψει ό,τι πιο εκκεντρικό σε ντύσιμο μπορεί κανείς να φανταστεί , εδώ όμως υπήρξε παραποίηση ταυτότητας… Άραγε υφίσταται αυτό; Σίγουρα νομικά όχι. Ο μαθητής ήταν διαβασμένος . Κι ο δάσκαλος τι έκανε;;; Αντέδρασε όπως ο μέσος γονέας. Χωρίς τάκτ. Χωρίς να σκεφτεί ότι όλα καταγράφονται και θα γίνει βορά του θηρίου της ακανόνιστης κανονικότητας της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Σίγουρα όμως ΔΕΝ αντέδρασε σαν <<καλός >> δάσκαλος. Οπως σίγουρα δεν είχαν αντιδράσει σαν <<καλοί >> δάσκαλοι οι εκπαιδευτικοί που ο 23χρονος δολοφόνος κάποτε είχε. Και ήταν γεμάτος οργή.

Ο κόσμος μας για να γίνει καλύτερος θέλει απλά να γίνει καλύτερος ο καθένας μας. Υπάρχουν όμως κάποιοι <<Θεσμοί >> που βαρύνονται περισσότερο με την διαμόρφωση του <<καλύτερος >> και άλλοι λιγότερο ή πιο σωστά έχουν πιό <<άμεση πρόσβαση >> στην διαμόρφωση του << καλύτερος>> .Ο θεσμός της <<οικογένειας >> και του <<σχολείου >> είναι οι πιό << άμεσοι >> θεσμοί διαμόρφωσης του <<καλύτερου >>.

Τώρα φανταστείτε μια κοινωνία που ο << Θεσμός >> της αστυνομίας θα λειτουργούσε πιο ορθολογικά και θα ήταν ο φύλακας άγγελος κι οχι ο μπαμπούλας, ο Στρατός – σαν θητεία- θα ήταν πιο δίκαιος και χωρίς <<βύσμα>> , αλήθεια ξέρετε γιατί λέγεται βύσμα; Γιατί την ώρα της μετάθεσης χτύπαγε στο τηλεφωνικό κέντρο γραμμή – φωτάκι – από το Αρχηγείο και ο τηλεφωνητής έπρεπε να βάλει το μεταλλικό βύσμα στην υποδοχή για να απαντήσει .

Αν η δικαιοσύνη ήταν άμεση, αν η Εκκλησία πιο <<καθαρή>> αν οι δημόσιες υπηρεσίες πιο απλές και αδιάφθορες .Τότε ο <<άνθρωπος >> έχοντας περάσει απο ενα υγιές περιβάλλον θα έχει λιγότερη συσσωρευμένη οργή μέσα του .Η οικογένεια – πλέον βάλλεται απο παντού- και η Εκπαίδευση. Δυστυχώς ο Εκπαιδευτικός ΔΕΝ έχει καταλάβει τον ρόλο του . Δεν κάνουν όλοι για εκπαιδευτικοί. Να δώσουν το ζητούμενο στα παιδιά κι αυτο είναι ενα . Το <<καλύτερος >> άνθρωπος. Οχι ξερα μαθητής. Τι πιο ωραία ευκαιρία απο ένα περιστατικό μπούλινγκ σε κάποιο σχολείο για να γίνει ενα διαδραστικό μάθημα ζωής αλλά οι περισσότεροι βολεύονται στο απλά να το αποσιωπήσουν ή να το αφήσουν να ξεθυμάνει <<στην δική τους ώρα >>.

Ο δάσκαλος είναι εκεί γιατί είναι <<παιδοτρίβης >> και για να διαμορφώνει όχι να ισοπεδώνει. Ο δάσκαλος είναι αυτός που θα ποτίσει το δέντρο κι οχι θα το κλαδέψει. Αυτό θα το κάνει η ζωή. Ο συγκεκριμένος δάσκαλος έπρεπε να αρπάξει την φοβερή ευκαιρία και να κάνει μάθημα ζωής .Μάθημα ήθους. Και το ήθος δεν εξαντλείτε σε μέρη του σώματος αλλά και δεν σηματοδοτείται από ένα συγκεκριμένο τύπο ντυσίματος. Δεν το έκανε …

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ