Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
10 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΑ 33, Η ΝΕΚΥΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΣΤΑ 43;

Γράφει η Σοφία Αράβου - Παπαδάτου

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των αρθρογράφων τους και όχι κατά ανάγκη του kefaloniastatus.gr

Εικόνα τίτλου: «Το Πέρασμα 43» παρουσιάστηκε στην 10η Ανοικτή Καλλιτεχνική Τριλογία Κεφαλονιάς, Αργοστόλι, Αύγουστος 2021

Είναι ένα ερώτημα χρόνων! Το Πέρασμα ή εβραϊκά Πάσχα, ο Θάνατος του Θεανθρώπου Χριστού και η μετέπειτα Ανάσταση του, έγινε κατά τις γραφές, στην ηλικία των 33 χρόνων. Ο Άνθρωπος και Βασιλιάς της Ιθάκης Οδυσσέας, βίωσε τη Νέκυια, τον εν ζωή θάνατο, την κάθοδο στον Άδη δηλαδή, σε ηλικία πάνω – κάτω 43 χρόνων, λίγο πριν γυρίσει στην Ιθάκη!

Να λοιπόν που δημιουργήθηκε τώρα, ένας πίνακας «Το Πέρασμα 43», από μια γυναίκα, που δεν είναι ούτε θεός, ούτε υπεράνθρωπος, ούτε υπερ-ήρωας.

Συζητήσεις στην 10η Ανοικτή Τριλογία Κεφαλονιάς, μπροστά στον Πίνακά μου «Το Πέρασμα 43», έγιναν με φίλους που με τίμησαν με την παρουσία τους. Οι σ. Περικλής και Όλγα διαβασμένοι όσο κανείς, ανέφεραν τη λέξη Νέκυια. Οι σ. Διονύσης και Αγγελική με σπουδές στον Πολιτισμό, ζητούσαν αναλυτική παρουσίαση των έργων μου και γραπτές ερμηνείες. Τα εξαδέλφια Έλσα και Δημήτρης στάθηκαν πολύ ώρα μπροστά στα έργα και έθεσαν ερωτήματα. Οι άλλοι εκθέτες ζητούσαν ερμηνείες σε όλα αυτά τα περίπλοκα σχήματα, προσπαθώντας να καταλάβουν αυτά που αναδύονται με τη συνειρμική-ψυχαναλυτική ζωγραφική που εφαρμόζω τα τελευταία χρόνια.

Θα δώσω λοιπόν μία αδρή περιγραφή του έργου μου, για να δουν όλοι αυτά που βλέπω εγώ και που δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία απεικόνιση του ασυνειδήτου ή και του υποσυνειδήτου. Το Πέρασμα, στη Θεωρητική Ψυχανάλυση, είναι η μετάβαση από τη θέση του αναλυόμενου στη θέση του αναλυτή. Γίνεται με το καθρέφτισμα στο βλέμμα του αναλυτή ή  και με αυτοανάλυση.

Στην πιο πάνω εικόνα,  υπάρχουν 10 αριθμοί (1-10) και θα δούμε τι σημαίνει ο καθένας και που μας οδηγούν τελικά.

Στη θέση 1 βλέπουμε μια τρομαγμένη και πιεσμένη φιγούρα (γκρι-ροζ). Συνθλίβεται από το βάρος της φιγούρας στη θέση 2 (σκούρο πράσινο) που μοιάζει  και σαν σπίτι (οικογένεια;). Στη θέση 3 ο κίτρινος σκελετός μοιάζει με κρανίο όπως μελετάται από την Ιατρική (Επιστήμη-σπουδές;). Τα δάχτυλα στη θέση 4 αγγίζουν μία φιγούρα στη θέση 5 (Ιαπωνική φιγούρα; Φιλοσοφία; Τέχνη;).

Στη θέση 6 εμφανίζεται ο αριθμός 43. Το τέσσερα μοιάζει και με πόρτα ή με καθρέφτη, που καθρεφτίζεται η φιγούρα της θέσης 7, μοιάζει να είναι μια ανασηκωμένη γυναίκα με μορφή ανθεκτικού κάκτου.

Στη θέση 8 υπάρχει μία άλλη μεγάλη φιγούρα που περιέχει την εικόνα μιας γυναίκας με περικεφαλαία (θέση 9) και είναι το καθρέφτισμα, η ανακάλυψη του αθέατου ασυνειδήτου. Τέλος στη θέση 10 υπάρχει μια γυναικεία μορφή, δυνατή και προστατευμένη με περικεφαλαία.

Φαίνεται λοιπόν ότι μια γυναίκα πιεσμένη από την οικογένεια (πατρική; έγγαμη;) και τις σπουδές, βρίσκει διεξόδους στη φιλοσοφία, στην τέχνη και στο διάβασμα σε άλλα αντικείμενα πλην των βασικών σπουδών.

Στην ηλικία των 43 ετών, γίνεται το Πέρασμα, με καθρέφτισμα(;) με αυτοανάλυση (;) με τραυματική ρωγμή που φωτίζει το ασυνείδητο (;) μπορεί και με όλα μαζί!

Βρίσκει τη δύναμη σαν ανθεκτικός και αυτάρκης κάκτος, να ανασηκωθεί από τα βάρη και να μεταμορφωθεί σε κάτι άλλο.

Αυτά αποκαλύπτει η ζωγραφική και…..  «Πώς να κρυφτείς απ΄ τα παιδιά έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα» Νιόνιος!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται