Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022
28.6 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ο «Σταυρός» που σηκώνουμε είναι πολύ βαρύς

Γράφει η Σοφία Αράβου - Παπαδάτου

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των αρθρογράφων τους και όχι κατά ανάγκη του kefaloniastatus.gr

Εικόνα άρθρου. Ανάγλυφα απολιθωμάτων της Κεφαλονιάς. Α.Σ. 2020-2022

Μέσα σε ένα περιβάλλον κοινωνικο-οικονομικής αστάθειας, αρχίζει σήμερα Πέμπτη 14/4 και ολοκληρώνεται την Κυριακή 17 Απριλίου, το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Μπαίνει ένα καινούργιο πλαίσιο, απαραίτητο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, που φθίνει συνεχώς, για περισσότερο από δέκα χρόνια.

Παντού υπάρχουν ελλείμματα και στρεβλώσεις, που ζητάνε λύσεις. Παράλληλα, πρέπει να σκεφτούμε το έργο του ΣΥΡΙΖΑ , κατά τη διακυβέρνηση 2015-2019, μέσα σε μνημονιακό περιβάλλον και με όλες τις αντιπολιτευτικές στρεβλώσεις  και επικοινωνιακές εμμονές.

Θα χρησιμοποιήσουμε τον Κοινωνιοψυχολογικό «Σταυρό» των τεσσάρων (4) επιπέδων ανάλυσης,  ενδοατομικό -διατομικό-διομαδικό-ιδεολογικό ή αναπαραστασιακό, όπως φαίνονται στην πιο κάτω εικόνα

Τα 4 κοινωνιοψυχολογικά επίπεδα, είναι μία διευκολυντική, μοντελική επινόηση στην Κοινωνική Ψυχολογία της Κεντρικής Ευρώπης, που μελετάει κυρίως την κοινωνική αλλαγή, αρχίζοντας από τον Μάη του 68.  Ο διαχωρισμός γίνεται, για κατανόηση του δύσκολου αυτού χώρου, αλλά η πραγματικότητα,  ας μην το ξεχνάμε,  είναι σύνθεση όλων.

Εικόνα. Αναπαράσταση του τετραπλού «σταυρού» ανάλυσης της Κοινωνικής Ψυχολογίας.

 *  Στο ενδοατομικό επίπεδο, στο εσωτερικό του εαυτού μας, του Εγώ  δηλαδή, θα χρησιμοποιήσουμε και κλινικά στοιχεία. Μόνο και μόνο η αύξηση της κατανάλωσης ψυχοφαρμάκων, αντικαταθλιπτικών και όχι μόνο,  όπως φαίνεται στη συνταγογράφηση και στα λύματα των πόλεων, δείχνει περίτρανα ότι κάτι, ή μάλλον, πολλά πράγματα δεν πάνε καλά. Η στήριξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, της Πρόληψης, η στήριξη  της Ψυχικής Υγείας, η ενδυνάμωση της Δημόσιας Υγείας και του ΕΣΥ, αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Αυτό έκανε στο μέτρο του δυνατού, κατά την τετραετή διακυβέρνηση της χώρας, αυτό εισηγείται προς ψήφιση και με βελτιώσεις, στο προγραμματικό και καταστατικό συνέδριό του. 

 * Στο διατομικό επίπεδο, στο επίπεδο του Εσύ και Εγώ των σχέσεων δηλαδή, βλέπουμε την αύξηση της  Βίας  με επίκεντρο τις γυναικοκτονίες, τις παιδοκτονίες, τις βιτριολικές παραμορφώσεις, τους βιασμούς σε σχολικούς, αθλητικούς και πολιτιστικούς χώρους, και  ο κατάλογος  σταματημό δεν έχει. Το συνέδριο θα ψηφίσει  τις αντίστοιχες βελτιωτικές προτάσεις, διότι εκτός από την εγγενή βία που υπάρχει μέσα μας σε διάφορα επίπεδα,  η Ματαίωση και Απαξίωση των Ανθρώπων γεννάει Βία. Από την  Παραδοσιακή Κοινωνική Ψυχολογία αυτό, αφού τίποτα δεν πρέπει να εξαιρείται!

 * Στο διομαδικό επίπεδο, του Εμείς και Εσείς, προβάλει ο έντονος διπολισμός και ο διχασμός του πληθυσμού  που υποδαυλίζεται από ακραίες ομάδες, σε αριστερούς και δεξιούς, σε γηγενείς και πρόσφυγες, σε  άνδρες και γυναίκες ως αντίπαλους, με στόχο το διαίρει και μηδέποτε συνεργάζεσθαι. Στόχος της «αντίπερα όχθης» είναι, να επικρατούν οι control-freaks, αυτοί που διψούν για τον απόλυτο έλεγχο και με παρωπίδες στη διαφορετική άποψη και τη συνθετική-ψηφιδωτή γνώμη. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, διατρανώνει την ισότητα των φύλων για παράδειγμα, με εισήγηση εκπροσώπησης  50/50 στα όργανα του κόμματος  με προοπτική επέκτασης παντού, πρόταση του προέδρου Αλέξη Τσίπρα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

 * Στο ιδεολογικό επίπεδο, Αρχών, Αξιών και Εφαρμοσμένης Πολιτικής, πού να αρχίσει και πού να τελειώσει κανείς, εντός και εκτός Ελλάδας!

Από την Ειρήνη που διαταράσσεται παγκόσμια, σε αντίθεση με τις Ειρηνικές Διακηρύξεις της Ευρώπης; 

Για τις Κοινωνικές Ανισότητες σε Υγεία, Παιδεία και Πολιτισμό;

Για τη Δικαιοσύνη που έπαψε να είναι «τυφλή» και αμερόληπτη;

Για τη Διαφθορά και τη Διαπλοκή, κυρίαρχο στοιχείο στις απευθείας αναθέσεις και  την ανάδειξη υμετέρων; 

Για το Μαύρο Χρήμα της Φοροδιαφυγής και Φοροαπαλλαγής του πλούτου, που μετατρέπει τους πολίτες σε  ατομικούς διαχειριστές ενός ανύπαρκτου κράτους;

Για το Κοινωνικό Κράτος που δεν έχουμε;

Για την Κλιματική Αλλαγή, που αργά και σταθερά εξοντώνει το Περιβάλλον και τους Ανθρώπους;

Για την  Ενεργειακή Πολιτική που χρειάζεται αναδιάρθρωση και  εναλλακτικές λύσεις, με σεβασμό στο μεταβατικό διάστημα, χωρίς να  βάζουμε άκαιρα Χ στο λιγνίτη πχ;

Για την Ακρίβεια, που μας αφανίζει, εισαγόμενη σε ένα βαθμό, αλλά και εσωτερικά με κακοδιαχείριση;

Για την Πολιτική Προστασία, που απέτυχε παταγωδώς, με εβδομαδιαίας διάρκειας φωτιές και 24ωρους αποκλεισμούς στα χιόνια;

Για την Μονοκαλλιέργεια της Ανάπτυξης, μόνο με τον Τουρισμό; Με τον Πρωτογενή τομέα της παραγωγής και τον Δευτερογενή της μεταποίησης,  από χρόνια στην κατάψυξη;

Για την Ατελή Διαχείριση της Πανδημίας που καθημερινά σκοτώνει, με απολογισμό χιλιάδων νεκρών; Σχολικές τάξεις και ΜΜΜ, που είναι τα εκκολαπτήρια covid, δίνοντας πράσινο φως για ψήφιση αυταρχικών νόμων;

Φαίνεται  είναι  καιρός να περάσουμε, από τις κοινωνίες του Φόβου και της Ενοχής, της Ελαφρότητας και των Απολαύσεων, στις κοινωνίες της Υπευθυνότητας, όπως λέει ο Κορνήλιος Καστοριάδης.

Το τρέχον Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, είναι μια καλή αφορμή για σκέψη και εφαρμογή, με ενεργή συμμετοχή  στη σύγχρονη μορφή κόμματος, που είναι το ζητούμενο! 

Ο «Σταυρός» που σηκώνουμε, είναι πολύ βαρύς, είναι κρίμα και άδικο για τις γενιές μας!

*Ανάγλυφα απολιθωμάτων στην Κεφαλονιά

—————————————

Στην ταινία «Burning», 2018  με ελληνικό τίτλο «Το παιχνίδι με τη φωτιά» στο Netflix, βλέπουμε το αλληλένδετο των τεσσάρων (4) επιπέδων που προαναφέρθηκαν, για τη Βία με εκφραστή τη Φωτιά.

Ασιατικός βραβευμένος κινηματογράφος (Νότια Κορέα), που δείχνει τη σύγκρουση του εισαγόμενου δυτικού ατομικισμού, με τις κοινωνίες της συλλογικότητας στη Ν.Α. Ασία.

Η πρωταγωνίστρια, νεαρή κοπελίτσα, κουβαλάει τα τραύματά της με παιδικό βίωμα την πτώση σε πηγάδι σαν πρόωρο θάνατο και Άδη. Η εικόνα και η θεοποίηση της ομορφιάς στη δυτική κουλτούρα την στοιχειώνει. Η άκαιρη, λόγω ηλικίας, αναζήτηση της πνευματικής εξέλιξης ως «Μικρή και Μεγάλη Πείνα» στους Βουσμάνους της Αφρικής, την οδηγούν σε χαλαρωτικές ουσίες (καπνός) και ακατάλληλες παρέες.

Ο πατέρας του νεαρού πρωταγωνιστή, βίαιος από τη φύση του και εγκαταλειμμένος από τη σύζυγο, βάζει το νεαρό γιό, να κάψει τα ρούχα της μάνας που έφυγε.

Ο ύποπτος πλουτισμός του δεύτερου νεαρού της ταινίας, με Πόρσε και ανία αναζήτησης (χασμούρημα) που ούτε ο ίδιος ξέρει τι ψάχνει, με αποτέλεσμα κάθε δύο μήνες να καίει θερμοκήπια μαζί με ευάλωτους ανθρώπους,  όπως τη νεαρή συνταξιδιώτισσα που  «ψαρεύει» στην Αφρική (έγινε καπνός).

Τελικά το αγροτικό φορτηγάκι του πρωταγωνιστή, σε αντιπαράθεση στις κοινωνικές ανισότητες, με την Πόρσε σύμβολο του γρήγορου και εύκολου πλουτισμού στο δεύτερο νεαρό, δίνουν την τραγική λύση, πάντα με τη Φωτιά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

3,714ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,393ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
11ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
85ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται