Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023
19.9 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

spot_img

Διαφήμιση: «φίλος» ή «εχθρός»; | Ευαγγελία Αλιβιζάτου

Γράφει η Εύα Αλιβιζάτου

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των αρθρογράφων τους και όχι κατά ανάγκη του kefaloniastatus.gr

Στη σύγχρονη ανταγωνιστική κοινωνία, με τη διαμόρφωση της βιομηχανικής ανάπτυξης, η διαφήμιση τείνει να καταστεί θεσμός. Ένα μέσο το οποίο ασκεί ισχυρή επίδραση σε πολλούς τομείς της ζωής μας.

Λέγοντας διαφήμιση εννοούμε την επικοινωνία που συνιστά στην προσπάθεια να παρουσιάσουμε με διάφορους τρόπους ένα είδος, κάποιο προϊόν και να στρέψουμε την προσοχή, την προτίμηση του ανθρώπου στο συγκεκριμένο αυτό προϊόν.

Κάποιες φορές σκοπός της διαφήμισης είναι η μαζική, θετική κατανάλωση προς το αντικείμενο που υποδεικνύουμε.

Πρώτο στοιχείο της διαφήμισης είναι το συναίσθημα και έπειτα η λογική. Προσπαθούμε να πείσουμε για τις επιλογές και την αλλαγή, τον τρόπο που σκέφτεται κάποιος.

Η διαφήμιση έγινε αναγκαιότητα των καιρών. Οι εταιρείες μάρκετινγκ ανιχνεύουν, ψάχνουν οτιδήποτε πιο δυνατό, πιο καλαίσθητο στην εικόνα, στη φωνή, στη ζεστασιά, στη συμπεριφορά, ώστε να διεγείρουν τον συναισθηματικό κόσμο του ανθρώπου. Γενικότερα η διαφήμιση συμβάλλει στη διαμόρφωση των πωλήσεων, στη διάδοση νέων, καλύτερης ποιότητας, ανωτέρων προϊόντων και ειδών.

Παλιές διαφημίσεις της δεκαετίας του 1970 -’80, με εικόνες όμορφες, όπως γάλα, τσίχλες, οδοντόκρεμες, έλαια, παγωτά, αναψυκτικά, ποτά, μας φέρνουν κοντά σε στιγμές του παρελθόντος, δείχνοντάς μας πως η τεχνολογία αλλάζει.

Μέσα σ’ αυτές τις δεκαετίες η διαφήμιση έχει επικριθεί κατά καιρούς από διάφορες πλευρές γιατί περικλείει και κινδύνους. Έχει κατηγορηθεί ότι επιδιώκει πράγματα που αντιτίθενται στην κοινή γνώμη, όπως για παράδειγμα ότι βοηθάει στην αλλαγή πεποιθήσεων.

Προσωπική μου άποψη είναι η ελεύθερη βούληση. Απορρίπτουμε οτιδήποτε δε σέβεται την προσωπικότητα του ατόμου.

Η διαφήμιση είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις. Εμείς επιλέγουμε σε ποια πλευρά θέλουμε ν’ ανήκουμε, στην όμορφη ή στην άσχημη.

Η διαφημιστική «πίτα» έχει χώρο για όλους. Ο ανταγωνισμός απαιτεί ευγένεια και συμπόρευση για το καλύτερο.

Μία μεγάλη μερίδα της κοινωνίας σέβεται τον όρο διαφήμιση.

Χωρίς αυτή, δεν υπάρχει πρόοδος. Οφείλει η «κυρία» αυτή, που την αγαπούμε όλοι, να σταθεί με φερεγγυότητα μπροστά στον καταναλωτή. Δε θα κρίνω, ούτε θα μείνω στα αρνητικά της. Κανείς δεν πρεσβεύει την τελειότητα και την παρθενογένεση. Υπάρχει ένα μικρό σύνολο ανθρώπων τυχάρπαστων, που στόχο έχουν να καρπωθούν με άσχημο και ευκαιριακό τρόπο.

Κάποιοι κατηγορούν, λοιδορούν τη γυναίκα και το παιδί, ότι επηρεάζονται περισσότερο από τις διαφημίσεις. Εγώ θ’ απαντήσω λέγοντας ότι, ούτε η γυναίκα, ούτε το παιδί είναι χαμηλής νοημοσύνης. Το αντίθετο. Η οικογένεια έχει τον τρόπο στο σύνολο της, ν’ αποτρέψει ή να προτρέψει το κάθε μέλος της σε ορθές πρακτικές κι επιλογές.

Κλείνοντας,να σας θυμίσω ότι η διαφήμιση υπήρξε στη ζωή των ανθρώπων από την εποχή των ντελάληδων έως και σήμερα. Εξελίχθηκε την εποχή των ραδιοφώνων, της τηλεόρασης και συνεχίζει…

Η διαφήμιση συνεπώς είναι η “κύρια επί των τιμών”. Δώστε της την αξία που της αρμόζει, με σεβασμό πάντα.

Ευαγγελία Αλιβιζάτου
Συγγραφέας-Ποιήτρια-Αρθρογράφος
Μόνιμη συνεργάτης του anamniseis.net, ομογενειακού ιστότοπου της Νέας Υόρκης.
Συντάκτης Λογοτεχνικού Περιοδικού του Συλλόγου “Θρυαλλίδα”.
Μέλος του Φ.Ο.Ε.
Μέλος του Πανελλήνιου Σωματείου Λογοτεχνών PEN GREECE.
Η Ποιητική της Συλλογή “Παγίδα Ονείρων” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “ΑΠΟΣΤΑΚΤΗΡΙΟ”.
Προσωπικό ιστολόγιο: alivizatou-creative-writing.blogspot.com

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται