Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
16 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Τουριστική κρίση: Ρόλος επαγγελματιών και τοπικής αυτοδιοίκησης | Ηλίας Στεφανάτος

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των συντακτών τους χωρίς αυτή να συμπίπτει κατ’ ανάγκη με την άποψη του kefaloniastatus.gr

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και οι επαγγελματιες του Τουρισμού, μπορουν και πρέπει να βρεθούν στην πρώτη γραμμή και να υποστηρίξουν αποτελεσματικά την τουριστική βιομηχανία, η οποία ταλανίζεται επικίνδυνα λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του covid 19.

Capt. Ηλίας Στεφανάτος MSc

Καίριες παρεμβάσεις ειναι αναγκαίες , με τις οποίες ο δήμος σε συνεργασία με τους επαγγελματίες μας, δύνανται να δώσουν τον δικό τους αγώνα στήριξης του τουρισμού σε μια περίοδο που η ανησυχία για το τουριστικό παρόν και μέλλον του τόπου είναι πιο έντονη από ποτέ άλλοτε στο παρελθόν.

Είναι πασιφανές ότι η κρίση που ζούμε είναι πρωτοφανής και διαρκείας. Ειναι η πρώτη φορά που ο σύγχρονος Τουρισμός μένει άναυδος και παράλυτος χωρίς να μπορέσει να αντιδράσει άμεσα, όπως κάνει συνήθως. Σκιαγραφώντας την κατάσταση που επικρατεί κατά την τρέχουσα τουριστική περίοδο, ειναι προφανές ότι η πανδημία , μας φέρνει αντιμέτωπους με νέα δεδομένα, νέες ανάγκες και νέες προκλήσεις. Δράσεις, στρατηγικές και πρακτικές, οι οποίες ακολουθούνταν ως τώρα με εξαιρετικά αποτελέσματα, πρέπει να προσαρμοστούν, να εξελιχθούν ή και να αντικατασταθούν. Είναι επομένως, αναπόφευκτη η κατεύθυνση σε ένα νέο προφίλ Τουρισμού, σε νέες σχέσεις επισκεπτών και εργαζομένων, σε νέους προορισμούς και σε νέους τρόπους επικοινωνίας, προβολής και προώθησης.

Συμμετέχοντας στον δημόσιο διάλογο για την αντιμετώπιση της κρίσης και της χάραξης πολιτικών που θα δώσουν προοπτική στο τουριστικό γίγνεσθαι, απαιτούνται συγκεκριμένες παρεμβάσεις από τους τουριστικούς επιχειρηματίες και αντίστοιχα καίριες πολιτικές επιλογές από την αυτοδιοίκηση.

ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ
Απαντώντας στο φλέγον ερώτημα για το τί δύνανται να κάνουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού για να κερδίσουν το χαμένο έδαφος των δύο τελευταίων ετών και κυρίως για να επανέλθει αριθμητικά και ποιοτικά ο τουρισμός σε επίπεδα του 2019, οι διεθνής αλλά και εθνική στρατηγική περιλαμβάνει τις εξής κατευθύνσεις :
👉 Να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις της πανδημίας, να είναι ευέλικτοι και προσαρμοστικοί και να οπλιστούν με γνώσεις και μέτρα για την υγιεινή και την ασφάλεια των πελατών και επισκεπτών τους. Ο ταξιδιώτης του σήμερα και του αύριο, θα έχει ζωντανό το βίωμα του φόβου και των αποτελεσμάτων της πανδημίας.
👉 Να εμπλουτίσουν το τουριστικό τους προϊόν και να αυξήσουν τα κίνητρα επισκεψιμότητας. Το προφίλ του επισκέπτη αλλάζει αργά αλλά σταθερά και πρέπει να είμαστε σε παράλληλη πορεία, αφουγκραζόμενοι τους ειδικούς που μελετούν τις νέες τάσεις.
👉 Να επενδύσουν στη δημιουργικότητα και την καινοτομία, στον Εναλλακτικό και Βιώσιμο Τουρισμό.
👉 Να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες με κάθε δυνατό τρόπο (δημιουργία περιεχομένου και προβολή).
👉 Να αναζητήσουν εναλλακτικά εργαλεία χρηματοδότησης και ενίσχυσης.
👉 Να εστιάσουν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα κάθε περιοχής, να σχεδιάσουν νέες στρατηγικές, αλλά και εναλλακτικά πλάνα για να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν προβλήματα και προκλήσεις.
👉 Πάνω απ’ όλα, να συμμετέχουν στη συνολική προσπάθεια του τόπου μας για ένα πιο γρήγορο αποτέλεσμα επαναφοράς, καθώς η εποχή μας ζητά συμπράξεις για καλύτερα αποτελέσματα.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Σε δύο άξονες κατεύθυνσης δύναται ο Δήμος Αργοστολιου να δίδει το παρόν στην τρέχουσα δύσκολη τουριστική συγκυρία. Αυτά αποτελούν παράλληλα και πρόταση για κάθε οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης με τουριστική βιομηχανία.
☝️ τι κάνουμε πάγια για τον Τουρισμό ως Δήμος, και τι κάνουμε για την περίοδο Covid-19 και μελλοντικά .
Ο Δήμος μας , διαχρονικά , δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει σταθερό βηματισμό ανάπτυξης πολύ κοντά στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στους πολίτες του.
Ας δούμε λοιπόν κάποιες συμβατικές υποχρεώσεις του Δήμου :
☝️ Δημιουργία σωστων υποδομών για ποιότητα ζωής σε όλους τους τομείς.
Πρώτα το βιώνουν οι πολίτες, οι εργαζόμενοι στον Τουρισμό και παράλληλα οι επισκέπτες.
Οι άξονες Καθαριότητα, Aισθητική, Eικόνα Εμπορικού κέντρου και Πόλης, καθώς και των παραλιών και χωριών είναι προτεραιότητα.
☝️ Ασφάλεια: Ναυαγοσωστικό, συντονισμός με τα Σώματα Ασφαλείας, Υγιεινή, συντονισμός με Περιφέρεια και Νοσοκομείο,σεμινάρια επιμόρφωσης για τον Covid-19 σε πολίτες και επαγγελματιες, ελεγχος και αυτοέλεγχος, εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης ασφαλείας και ποιότητας .
☝️ Υπηρεσίες: Δημιουργία συστήματος Δημότης Αργοστολίου, οδηγό Προσβασιμότητας και Βιώσιμης Κινητικότητας (ηλεκτρικά οχήματα, διαβάσεις ΑΜΕΑ, σήμανση , πεζοδρόμια κ.λπ.) σύστημα ηλεκτρονικής στάθμευσης και ρύθμιση της κυκλοφοριας, δίνουμε στον πολίτη και τον επισκέπτη μας την εικόνα Σύγχρονου και Έξυπνου Προορισμού.
☝️ Καθιέρωση Πράσινου προορισμού με την τήρηση μέτρων για το ποδήλατο –Bike Friendly, την Careta-Careta, την προβολή της ενδοχώρας και των χωριών μας, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, πολιτική ανακύκλωσης, σχέδιο διαχείρισης νερού και αποβλήτων. Δράσεις που θα πρέπει να πιστοποιηθούν και να γίνουν γνωστές και αδιαμφισβήτητες.
☝️ Εκπαίδευση και επιμόρφωση : Απαραίτητη και πολύτιμη για ένα τουριστικό προορισμό-προϊόν που θέλει να αναπτύσσεται με τα σύγχρονα πρότυπα.
☝️ Ενημέρωση: Συντονισμός συναντήσεων μεταξύ των φορέων του Τουρισμού με τα Σώματα Ασφαλείας, την Περιφέρεια ΙΝ, τους υπεύθυνους Πρυτάνεις και Διοικητές των Ιδρυμάτων μας, των ειδικών σε θέματα Υγιεινής, Ασφαλείας, Οικονομίας, διεξαγωγή ενημερωτικών ημερίδων κλπ.
☝️ ΠΡΟΒΟΛΗ με ΜΟΝΙΜΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΣΤΟΧΟ ΜΑΣ που βρίσκεται πάνω και κάτω απ’ όλα και που δεν σταματάμε ποτέ να τον δουλεύουμε: KEFALONIA –ALL YEAR ROUND DESTINATION, Κεφαλονιά – Προορισμός για ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.
Προβολή με όλους τους τρόπους τις ατέρμονες δυνατότητες του τόπου μας, τις εναλλακτικές μορφές Τουρισμού που διαθέτουμε και τις μοναδικού επιπέδου υπηρεσίες Τουρισμού που, σε συνδυασμό με τη φιλόξενη συμπεριφορά των ντόπιων, μας κρατά σε υψηλό επίπεδο προτίμησης.

Οι τρόποι προβολής που έχουν προταθεί από την Επιτροπή Τουρισμού και έχουν ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, βοηθούν στην αναγνωρισιμότητα της Κεφαλονιάς σε όλες τις Αγορές, και στην μέγιστη αρωγή στις προσπάθειες των εργαζομένων στον Τουρισμό, καθώς και όλες τις παράπλευρες υπηρεσίες που έχουν άμεση ή έμμεση επίδραση απ’ αυτόν.

Το Τμήμα Τουρισμού δεν πρέπει να σταματήσει να εργαζεται ούτε μία μέρα στη διάρκεια της κρίσης αλλά και γενικότερα μετά αυτήν. Για να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα, να διαμορφώσουμε τον σχεδιασμό με τα νέα δεδομένα και να κρατήσουμε ζωντανή επαφή διαδικτυακά με όλες τις Aγορές.

☝️ Οικονομική: Η στήριξη λόγω Covid-19 των επιχειρήσεων Τουρισμού από τον Δήμο μας και την Περιφέρεια.

Έχοντας την πεποίθηση ότι πολλά μπορούν και πρέπει να γίνουν ακόμα, πάνω απ’ όλα, πρέπει να προσπαθούμε να στηρίξουμε ηθικά τους επιχειρηματίες και εργαζομένους του Νησιού μας δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον ψυχολογικής και οικονομικής στήριξης για να ξεπεράσουμε όλοι μαζί τον σκόπελο της πανδημιας και να ανοιχτούμε για άλλη μια φορά στις ατέλειωτες προοπτικές που ο Τουρισμός προσφέρει στον τόπο μας.

Capt. Ηλίας Στεφανάτος MSc
Ιδρυτής και επικεφαλής σύμβουλος στην HC Auditing.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ