Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2021
16 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Κραυγή αγωνίας απ’ τον εκπαιδευτικό κόσμο | Η αξιολόγηση σε «σφαίρες»

Editorial

Μαζική ήταν η συμμετοχή στην απεργία αποχή που κάνουν τα δημόσια σχολεία της χώρας αντιδρώντας στο «νέο σχολείο» της Νίκης Κεραμέως. Σε πολλές περιοχές τα ποσοστά συμμετοχής προσέγγισαν ακόμη και το 100% όπως για παράδειγμα στη Νάουσα, στο Κερατσίνι, στο Χαϊδάρι και την Ηλιούπολη. Ανάλογη με το πανελλαδικό κλίμα ήταν και η συμμετοχή των σχολείων των νησιών μας. Γιατί όμως εκδηλώνεται αυτή η κραυγή αγωνίας απ’ τον εκπαιδευτικό κόσμο; Τι «κακό» υπάρχει με την περίφημη αξιολόγηση;

Γιάννης Βαρούχας

Ακούγοντας κανείς τη λέξη «αξιολόγηση», χωρίς να έχει διαβάσει τις σχετικές διατάξεις που την αφορούν, το μυαλό του δεν μπορεί να πάει σε κάτι αρνητικό. Πρόκειται γι’ αυτήν την ιδιότυπη «αξιοποίηση-εκμετάλλευση» των λέξεων που γίνεται για επικοινωνιακούς λόγους και που χρησιμοποιείται εκ του πονηρού για να μπερδέψει, να διχάσει και τελικά να παραπληροφορήσει τον κόσμο… Είναι κάτι σαν τις «μεταρρυθμίσεις» των «θεσμών» ένα πράγμα, που ακούγονται ως προοδευτικές αλλά στην πράξη είναι αιματηρές περικοπές για τους μη έχοντες!

Μόνο τυχαία δεν είναι η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών αλλά και η μαζική υποστήριξη των γονιών που γνωρίζουν τι διακυβεύεται στον αγώνα τους. Έναν αγώνα που αφορά την κοινωνία μας στο σύνολό της. Τυχαία δεν είναι ούτε η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να διαλύσει τις κινητοποιήσεις μέσω της δικαστικής οδού καθιστώντας τες παράνομες και καταχρηστικές! Αν όμως το δικαίωμα των εκπαιδευτικών στην απεργία είναι παράνομο και καταχρηστικό, το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας ζητά με ανυπόγραφη οδηγία-mail τη συγχώνευση των μαθητικών τάξεων εν μέσω πανδημίας και ένα μήνα μετά την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς πως μπορεί να χαρακτηριστεί;

Τάδε έφη Νίκη Κεραμέως…

Ας δούμε μερικά από τα σημεία της αξιολόγησης σε «σφαίρες» (bullets)

  • Ο νόμος Κεραμέως δεν προβλέπει την απομάκρυνση των «κακών» εκπαιδευτικών από τις σχολικές αίθουσες. Οι εκπαιδευτικοί που θα αξιολογούνται ως «κακοί» θα στερούνται του δικαιώματος ανέλιξης σε στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης (πχ διευθυντές) και θα παρακολουθούν σεμινάρια που θα τους υποδεικνύουν οι σύμβουλοι! Στην τάξη όμως θα παραμένουν.
  • Ο νόμος Κεραμέως δεν έχει ως κριτήριο του «καλού» εκπαιδευτικού την πρόοδο και τις επιδόσεις των παιδιών μας. Κριτήριο για τον «καλό εκπαιδευτικό» θα είναι η χρήση καινοτόμων δράσεων, παρακολούθηση σεμιναρίων, το ευχάριστο κλίμα στην τάξη και η χρήση νέων τεχνολογιών! Με λίγα λόγια από εδώ και στο εξής οι Δάσκαλοι και οι καθηγητές καλά θα κάνουν να βάζουν σε όλους άριστα προκειμένου να μην υπάρχει «κακό κλίμα» στην τάξη γιατί έτσι θα κινδυνεύσουν να βρεθούν στη δυσμένεια της αξιολόγησης!
  • Τα αποτελέσματα για τη αξιολόγηση κάθε σχολικής μονάδας θα δημοσιεύονται! Αυτό τι σημαίνει; Κοινοποίηση στους «πελάτες»; Και καλά εδώ στην Κεφαλονιά δεν υπάρχουν ζητήματα επιλογών και μετακινήσεων. Στα μεγαλύτερα κέντρα τι θα γίνεται; Απομόνωση-κλείσιμο των “κακών σχολείων”; Διότι αφού θες να δημοσιεύεις τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, αυτό που σε ενδιαφέρει είναι η υποβάθμιση του σχολείου στα μάτια της κοινής γνώμης. Αν ήθελες η αξιολόγηση να είναι υπέρ του σχολείου, θα κρατούσες τα αποτελέσματά της στην υπηρεσία σου και θα προσπαθούσες σύμφωνα με αυτά να το βοηθήσεις, όχι να το διαπομπεύσεις!
  • Αλλάζει η λειτουργία των συλλόγων διδασκόντων. Μέχρι σήμερα υπήρχε δημοκρατική λειτουργία μεταξύ των διδασκόντων καθώς αποφάσιζαν συλλογικά και ο διευθυντής αναλάμβανε τη διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών ζητημάτων. Ο νόμος Κεραμέως προβλέπει ένα συγκεντρωτικό υπερ-διευθυντή! His master’s voice…
  • Η φιλοσοφία του νόμου Κεραμέως καθιστά τον εκπαιδευτικό όχι καλύτερο ως Δάσκαλο, αλλά καλύτερο ως «δημοσιοσχετίστα» και «καριερίστα»! Υπαγορεύει καλές σχέσεις με τους «διευθυντάδες, προϊσταμένους κτλ» και τυπικές έως απρόσωπες με το μαθητικό κόσμο… Η φιλοδοξία στο προσκήνιο και η μάθηση στο παρασκήνιο!

Τα σημεία στα οποία θα έπρεπε να μεριμνά ένας νέος νόμος για το δημόσιο σχολείο, δηλαδή την πληθώρα μαθημάτων και ύλης, την προσέλκυση του αληθινού και ειλικρινούς ενδιαφέροντος των παιδιών μας για την εκπαιδευτική διαδικασία, την ανάγκη τα παιδιά μας να νιώσουν ότι τα σχολεία είναι «δικά τους» ή ότι μπορούν και πρέπει να αισθάνονται περήφανα για το σχολειό τους, την απεμπόληση του εξετασιοκεντρικού συστήματος που φορτώνει παιδιά και γονείς με άγχος, θλίψη, πίεση, ανταγωνισμό και έξοδα κ.α., δεν υπάρχουν πουθενά!

Ο εθνικός κίνδυνος της ανατολής μας οδηγεί στη δαπάνη δισεκατομμυρίων για την αγορά όπλων.  Ο εθνικός κίνδυνος της αμάθειας και της δυσεκπαίδευσης δεν κινητοποιεί κανένα μηχανισμό και καμία δαπάνη! Απεναντίας, όπως είδαμε παραπάνω απ’ το άρθρο του Ηλία Τουμασάτου, προσπαθούν να περικόψουν ό,τι δεν περικόπτεται συγχωνεύοντας τμήματα για να καλυφθούν τα κενά και να μην προσλάβουν άλλους εκπαιδευτικούς… τι τραγική παραφωνία για ένα κράτος!

Μέχρι στιγμής και για όσο με θυμάμαι, κανείς δεν κατάφερε να σκύψει πάνω απ’ τις ανάγκες του παιδιού που πάει στο σχολείο. Κανείς δεν έβαλε προτεραιότητα να αντιληφθεί πως αισθάνεται αυτό το παιδί και τι χρειάζεται προκειμένου να αισθάνεται όμορφα και σε ισορροπία με το σχολικό του περιβάλλον. Κανείς δεν κατάφερε να δει το κάθε παιδί, όπως είναι, με τις δικές του ανάγκες ή δυνατότητες, χωρίς να το βάζει μέσα στο «τσουβάλι» με όλα τ’ άλλα. Όλοι έβλεπαν αριθμούς αντί για παιδιά…

Ας καταλάβουμε λοιπόν ότι αυτή η κραυγή, του εκπαιδευτικού κόσμου, μας αφορά όλους και είναι ανάγκη να την αφουγκραστούμε. Μπορεί το πρόγραμμα της Δευτέρας να προκάλεσε αναστάτωση στα σπιτικά μας, καθώς τα παιδιά μας δεν πήγαν στο σχολείο, αλλά πραγματικά είναι το λιγότερο. Να σταθούμε δίπλα στους Δασκάλους των παιδιών μας που σε πολλές περιπτώσεις τα βλέπουν περισσότερες ώρες την ημέρα απ’ τους ίδιους τους γονείς! Να σταθούμε δίπλα στους Δασκάλους που ο κοινωνικός ιστός έχει ανάγκη και να πούμε όλοι μαζί ότι φτάνει πια η απαξίωση του δημόσιου σχολείου, ως εδώ!

Γιάννης Βαρούχας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3,671ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,393ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
9ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
85ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται