Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
10 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Η παραίτηση του εκπαιδευτικού που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου να μη γίνει δεκτή

Editorial

Εικόνα άρθρου: Jerry Apostolatos / Ο Itsmi είναι ένας Χαϊδαριώτης street artist, που ζωγραφίζει με απογυμνωμένες γραμμές την εσωτερική διαπάλη του ανθρώπου της “μετά ευδαιμονία εποχής”

Υπάρχουν μερικά ζητήματα που είναι πολύ δύσκολα. Τόσο δύσκολα που οι πολλοί προτιμούν να μην τ’ “αγγίζουν”. Όμως, όπως είχε γράψει κάποτε ο Ισαάκ Ασίμοφ, “Αν η γνώση δημιουργεί προβλήματα, η άγνοια δεν μπορεί να τα λύσει“! Κάτι τέτοιο φαίνεται να ισχύει και για τη σχολική μονάδα του τόπου μας που τις τελευταίες μέρες πρωταγωνιστεί με αρνητικό τρόπο στο πανελλήνιο.

Γιάννης Βαρούχας

Εκκωφαντική η σιωπή των αρχών!

Παρά τις μεγάλες διαστάσεις που έχει λάβει το ζήτημα, κι ενώ είναι κοινό μυστικό σε όλο το νομό, κανένα μέλος του τοπικού πολιτικού προσωπικού δεν έχει αρθρώσει λόγο για τη ζοφερή κατάσταση που ήρθε στο φως της δημοσιότητας. Παράλληλα, τα κόμματα, οι συνδικαλιστικοί φορείς και οι λοιπές συλλογικότητες ήπιαν το “αμίλητο νερό”. Είναι ποτέ δυνατόν μέσα απ’ αυτήν την εκκωφαντική σιωπή να προκύψει οτιδήποτε καλό; Η κατάσταση προσομοιάζει με το σπρώξιμο των σκουπιδιών κάτω απ’ το χαλί…

Επίσημη αντίδραση υπήρξε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την ίδια την Υπουργό να δηλώνει ότι δεν υπήρξε μέχρι την επιστολή του υπό παραίτηση εκπαιδευτικού καμία σχετική γραπτή ενημέρωση.

Αυτό δυστυχώς είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στις δημόσιες υπηρεσίες του κράτους. Πολλά κακώς κείμενα δεν καταγράφονται αλλά απλώς διακινούνται από στόμα σε στόμα… Τα γραπτά είναι αυτά που μένουν όμως, όπως έλεγαν και οι Ρωμαίοι, και γι’ αυτό θα πρέπει όλες οι υπηρεσίες και όλοι οι δημόσιοι λειτουργοί να καταγράφουν ένα πρόβλημα όταν έρχονται αντιμέτωποι με αυτό προκειμένου να γίνεται έτσι η απαρχή της λύσης του. Ακόμη κι αν δεν λυθεί, κανείς δε θα μπορεί εκ των υστέρων, ό,τι κι αν συμβεί, να λέει ότι δεν ήξερε όπως έχει σήμερα την “πολυτέλεια” η κυρία Κεραμέως να λέει για να αποποιηθεί των ευθυνών της…

Παράλληλα, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ δήλωσε στον ιστότοπο alfavita : “Δώσαμε εντολή διερεύνησης κάθε πτυχής του θέματος και να είστε σίγουροι πως, αν και όπου διαπιστωθούν ευθύνες, θα αποδοθούν στο ακέραιο.“… “Δε θα αφήσουμε τη βία να μείνει ατιμώρητη, από όπου και αν προέρχεται αυτή, κάτι που αποδεικνύουμε από τις συνεχείς θεσμικές παρεμβάσεις μας. Και επιπλέον, βεβαίως, υπάρχουν πάντοτε παιδαγωγικά μέτρα τα οποία είναι στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η δεξιά με λίγα λόγια, επαναλαμβάνει και θέτει σε πρώτη προτεραιτότητα τη δική της πρόταση που δεν είναι άλλη από την καταστολή και την τιμωρία. Αυτό γνωρίζει ιδεολογικά, αυτό κάνει στην πράξη… “Δε θα αφήσουμε τη βία ατιμώρητη” λέει ο κύριος ΓΓ “από όπου και αν προέρχεται αυτή“… Δηλαδή τι σκέφτονται; Να στείλουν τα παραβατικά παιδιά στο αναμορφωτήριο; Αυτή είναι η λύση του προβλήματος; Να τα στείλουν για “επιμόρφωση” και να τα καταστήσουν “επαγγελματίες”; Στο τέλος μόνο της δήλωσής του κάνει αναφορά σε παιδαγωγικά μέτρα, τα οποία είναι στη διάθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ κανονικά θα έπρεπε να ξεκινάει με αυτά!

Η δεξιά προτείνει αστυνόμευση, καταστολή και τιμωρία. Η αντιπρόταση της Αριστεράς όμως ποια είναι;

Σε παρέμβασή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέλιος Κούλογλου (κλικ ΕΔΩ) , αναφέρει ότι : “Αλλά η αριστερά δεν μπορεί να μείνει απαθής απέναντι σε μια κατάσταση που απειλεί τη δημοκρατία και εμποδίζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση για τα φτωχότερα στρώματα και τους ασθενέστερους. Κάποτε πρέπει να ασχοληθεί με το πιο σύντομο ανέκδοτο -τη «δωρεάν εκπαίδευση» στην Ελλάδα- και να προτείνει γενναίες και ριζικές μεταρρυθμίσεις.“.

Χρειάζεται δηλαδή, όπως έγραψε και ο εκπαιδευτικός που ανέδειξε το ζήτημα, να “σπάσουν αυγά”. Αλλά ποιος θα είναι αυτός που θα τα σπάσει;

Κατ’ αρχάς η διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί και πρέπει να αναλάβει δράση. Δεν μπορούμε να καταλογίσουμε ευθύνες στον Προϊστάμενο που μόλις πριν από λίγους μήνες ανέλαβε την ευθύνη των Γυμνασίων και των Λυκείων του νομού μας, αλλά περιμένουμε απ’ αυτόν και τους συνεργάτες του να λάβουν μέτρα εκτόνωσης και διάλυσης του φαινομένου και να κάνουν την τοπική κοινωνία συμμέτοχη σε αυτά.

Κανείς δεν μπορεί να “βγάλει την ουρά του απέξω” σε όλο αυτό που συμβαίνει. Όλοι μας οφείλουμε να είμαστε συμμέτοχοι ως προς την αντιμετώπιση και τη θεραπεία του προβλήματος. Πολλοί γονείς εναποθέτουν τις ελπίδες τους για τη σταδιοδρομία των παιδιών τους στο συγκεκριμένο σχολείο. Όταν όμως τα παιδιά τους βρίσκονται σ’ ένα σκληρό περιβάλλον, που εξωτερικά δε θυμίζει σε τίποτα ένα σχολείο, και με την όσμωση νομοτελειακά παρούσα, τα πράγματα εκτροχιάζονται. Ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με παιδιά που εκ των πραγμάτων χρειάζονται την αρωγή και τη συνδρομή μας.

Η εφηβική παραβατικότητα έχει κοινωνικά, οικονομικά και τελικά πολιτικά ελατήρια. Γι’ αυτό που συμβαίνει στο εσωτερικό μιας σχολικής μονάδας, δεν είμαστε οι κατάλληλοι για να καταθέσουμε συγκεκριμένες προτάσεις αλλά η εκπαιδευτική κοινότητα και η αρμόδια διεύθυνση είμαστε σίγουροι ότι και γνωρίζει και μπορεί να το κάνει. Εμείς δηλώνουμε αλληλέγγυοι και πρόθυμοι να βοηθήσουμε απ’ όποια θέση μπορούμε ως γονείς και ως πολίτες.

Αν μη τι άλλο, οι πολιτικοί μας άρχοντες που προς το παρόν υπεκφεύγουν, οφείλουν τουλάχιστον να αναλάβουν πρωτοβουλία προκειμένου η παραίτηση του εκπαιδευτικού που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου να μη γίνει δεκτή. Αυτή η πρόταση ανταποκρίνεται στο λαϊκό αίσθημα, είναι δίκαιη και οφείλει να γίνει πράξη.

Γιάννης Βαρούχας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται