Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022
20.9 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Σας καλώ, αλλά δεν ξέρω ακόμα, τί από τα παρακάτω θα σας πω! | Σοφία Αράβου-Παπαδάτου

Γράφει η Σοφία Αράβου - Παπαδάτου

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των αρθρογράφων τους και όχι κατά ανάγκη του kefaloniastatus.gr

Ειλικρινά δεν ξέρω πώς ακριβώς θα είναι η δική μου ομιλία, περί αυτού ο λόγος σήμερα, στην παρουσίαση του βιβλίου «Λύκος για πάντα», του Γρηγόρη Καγγελάρη. Θα γίνει στο αμφιθέατρο «Γ. Σκλάβος» στο μπαστούνι του Αργοστολίου, Παρασκευή 12 Αυγούστου, στις 9μμ.

Όλα θα εξαρτηθούν από τη σύνθεση του κοινού που θα έρθει, ώστε να σεβαστώ την Ψυχή του Ακροατηρίου όπως μας λέει ο Αριστοτέλης στη Ρητορική του. Την παραδειγματική ρητορική συγκεκριμένα, που γίνεται αντιθετικά, με έπαινο και ψόγο.

Ο συγγραφέας προειδοποιεί ότι τα 18 μικρά διηγήματα του έργου, αποτελούν ένα θρυμματισμένο μυθιστόρημα. Θρυμματισμός όμως μπορεί να γίνει σε πολλούς χώρους.

Αν το ακροατήριο περιλαμβάνει γιατρούς και οδοντίατρους, βιολόγους και βιοχημικούς, πώς να μην αναφερθείς σαν παράδειγμα, στον θρυμματισμό της τροφής που αρχίζει από τα δόντια, για να την περιλάβουν μετά τα γαστρικά ένζυμα, όπως η θρυψίνη π.χ; Διαλύεται η τροφή και μετατρέπεται σε χρήσιμη πρώτη  ύλη, για την ανάπλαση των οργάνων του σώματος!

Αν το ακροατήριο περιλαμβάνει ψυχίατρους και ψυχολόγους, αφού δεν είμαι κλινικός της Ψυχικής Υγείας, πώς να μην αναφερθώ στη Θεωρητική Ψυχανάλυση, με εφαρμογές στη Θεωρία Κινηματογράφου και τη Θεατρολογία; Εκεί που δείχνεις πώς θρυμματίζεται-τεμαχίζεται το εγκλωβισμένο Είναι μας βελτιωτικά, για να προχωρήσει κανείς παρακάτω. Εξάλλου ο Τάκης Χαλδαίος σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, ένας από τους τρεις ομιλητές, μπορεί να μας διαφωτίσει κλινικά για πολλά.

Αν το ακροατήριο έχει Κοινωνικούς Ψυχολόγους; Πώς να μην αναφερθείς στην Επιρροή και την Κοινωνιογνωστική Σύγκρουση  (συμβολικός θρυμματισμός και εδώ), τις Κοινωνικές Αναπαραστάσεις, με τον κεντρικό τους πυρήνα και τις περιφερικές στάσεις-συμπεριφορές, που προστατεύουν τον πυρήνα σαν κόρη οφθαλμού, μη τυχόν και αλλάξει οτιδήποτε σ΄αυτόν τον κόσμο! Ο Πέρος, ο ήρωας του βιβλίου θρυμματίζεται σωματικά και ψυχικά, προκειμένου να καταφέρει τις συνθέσεις!

Εάν το ακροατήριο αποτελείται από φιλόλογους, δασκάλους, εκπαιδευτικούς γενικά, πώς να μην αναφερθείς στη Φιλοσοφία και τις Ιερές Μανίες των Αρχαίων Ελλήνων, με τις ακουστικές και οπτικές  παραισθήσεις που μας τρομάζουν,  αλλά δεν έχουν καμία σχέση με την παθολογική τρέλα; Πώς να μην αναφερθείς στη Γλωσσολογία, με ορισμό του Σημαίνοντος της Μορφής, που η πνευματική εξέλιξη σε πάει στο Σημαινόμενο του Νοήματος; Ο Γιώργος Συμπάρδηςσυγγραφέας και επίσης ομιλητής στο πάνελ της παρουσίασης, μπορεί να μας πει πολλά!

Εικόνα: «Λύκος για πάντα» Γ. Καγγελάρης. Στο εξώφυλλο, έργο του ζωγράφου Γιάννη Χριστάκου

Εάν το ακροατήριο αποτελείται από καλλιτέχνες, μουσικούς, ζωγράφους, ηθοποιούς, πώς να μην αναφερθείς στο Δεξί και Αριστερό μας Εγκεφαλικό Ημισφαίριο; Η Τέχνη κατοικεί δεξιά, ο Ορθολογισμός κατοικεί αριστερά, με μια γέφυρα μεταξύ τους όμως, που ο συγγραφέας Γρηγόρης Καγγελάρης, τη διαβαίνει συνέχεια μπρος- πίσω. Επιτυγχάνει έτσι, να μείνει Λύκος, αλλά να μετατραπεί και σε Ομιλ-όν, γράφοντας πια για όλους εμάς.

Εάν το ακροατήριο αποτελείται από Φυσικούς, Μαθηματικούς, πώς να μην αναφερθείς στην παγκόσμια σταθερά αρμονίας Π=3.14, που αναδύεται σε όλο το βιβλίο, ίσως και από τη μουσική παιδεία του συγγραφέα, αλλά και τη διεπιστημονική του εκπαίδευση στη Φυσική και τις Γλώσσες; Τα συνεχόμενα Π που ακούγονται στο έργο σαν αρχικά ονομάτων του ήρωα,  Πέτρος-Περσέας-Πέρος… ακόμα και Πέδρο, ονομασία που του δίνει η Πιλάρ του Παρισιού στην μποέμ περίοδο τής ζωής τού ήρωα. Όταν εκείνος,  συστήνεται ως Ερνέστος, με χροιά και ύφος Τσε Γκεβάρα, η γυναικεία διαίσθηση της Πιλάρ τού δίνει άλλο όνομα! Είναι μια από τις δώδεκα γυναίκες του βιβλίου, οχήματα στην εξέλιξη του ερωτικού Πέρου!

Εάν το ακροατήριο αποτελείται από όλους…  μαζί με απλούς ανθρώπους, θαυμάσιους εμπειρικούς της ζωής,  θα χρησιμοποιηθούν διευκολυντικά σχήματα-κύκλοι, τα έξι παραδείγματα της απόλαυσης, όπως τα περιέγραψε ο Γάλλος Ψυχαναλυτής Ζακ Λακάν, η συνέχεια και εξέλιξη του Σίγκμουντ Φρόυντ. Οι δυο τους μέσα στον 20ο αιώνα, υπήρξαν ερευνητές του ασυνειδήτου, του αθέατου τμήματος της ψυχής μας, αυτό που αναζητά ο ήρωας του βιβλίου και ίσως όλοι εμείς!

Έτσι κι αλλιώς οι τρεις πρώτοι κύκλοι του Ζ. Λακάν, I.R.S (Imaginaire-Realistique-Symbolique), σαν συνήχηση με το συγκρότημα ΙΡΙΣ που είχε δημιουργήσει ο συγγραφέας και μουσικός σαξοφωνίστας, δικαιώνουν την παγκόσμια αρμονία που αναδύεται. Ο Λακάν  στον συμβολισμό των τριών πρώτων κύκλων, εισάγει  το σύμπτωμα Σ που μας σώζει.

Εικόνα: Οι τρεις πρώτοι κύκλοι της απόλαυσης στον Ζακ Λακάν, Φαντασιακό, Συμβολικό και Πραγματικό I R S (ImaginaireRealistiqueSymbolique). Σύμπτωμα Σ, ο πορτοκαλί σωστικός κύκλος.

Τα υπόλοιπα τρία στάδια, Τεμαχισμένη Απόλαυση (μικρά αντικείμενα α της απόλαυσης, Τέχνη, Φύση, Οικολογία, Άθληση κ.α), Ρηματική Απόλαυση (Λόγος και Γράμματα) και τελευταίο 6ο στάδιο, Encore ή Τίποτα, ολοκληρώνουν έναν πλήρη κύκλο, μια πλήρη διαδρομή ζωής.Εκεί που ο Τελεσφόρος, συμβολισμός του αίσιου θεραπευτικού αποτελέσματος και γιος του Θεού της Ιατρικής Ασκληπιού, εμφανίζεται ως……  αλλά αυτό είναι έκπληξη!

Θα τα  πούμε από κοντά, αφού υπάρχουν όλα,  εμπειρικά και πανέμορφα δοσμένα, μέσα στο βιβλίο «Λύκος για Πάντα» του Γρηγόρη Καγγελάρη.

Σας περιμένουμε!

————————————————–

«Η  Ζωή των Άλλων» Θ. Μικρούτσικος, τραγούδι Β. Παπακωνσταντίνου

…..Τα φώτα μη σε κλέβουνε των πλοίων των μεγάλων, αυτή για μας είναι η ζωή, η άλλη είναι των άλλων……

Τρέιλερ γερμανικής ταινίας «Οι Ζωές των Άλλων» 2006. Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.

Όταν η Τέχνη νικάει το φασισμό… 

                                                                        

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται