Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023
10 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Καταπέλτης οι αποκαλύψεις του πρώην Διευθυντή του ΕΠΑΛ | Ήταν όλοι ενήμεροι και ποιούσιν την νήσσαν

Editorial

Εικόνα άρθρου: Jerry Apostolatos

Σε μία εξαιρετικά αποκαλυπτική συνέντευξη προχώρησε ο πρώην Διευθυντής του ΕΠΑΛ Αργοστολίου, κ. Γεράσιμος Βασιλάτος, στην κυρία Ε. Χιόνη με αφορμή τα πρόσφατα περιστατικά. Η συνέντευξη αναμεταδόθηκε από τον εκπαιδευτικό ιστότοπο alfavita.gr (κλικ ΕΔΩ) καθώς παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και δίνει νέες διαστάσεις σε σχέση με την επιστολή του εκπαιδευτικού που παραιτήθηκε καταγγέλοντας στη δημόσια σφαίρα συζήτησης και στις αρμόδιες υπηρεσίες απίστευτα περιστατικά…

Κατ’ αρχάς να πούμε ότι είναι λογικό για έναν άνθρωπο που υπηρέτησε για πολλά χρόνια ένα σχολείο, να αισθάνεται διαφορετικά και πιο κοντά σε αυτό, με αποτέλεσμα η δική του οπτική γωνία να περνάει μέσα από το φίλτρο της μεγαλύτερης κατανόησης. Ο κ. Βασιλάτος εστιάζει από την πρώτη στιγμή στις υποδομές εντοπίζοντας ότι είναι απαράδεκτες για ένα Λύκειο που έφτασε να είναι το μεγαλύτερο στο νομό! Η αλήθεια είναι ότι ένας χώρος οφείλει να προϊδεάζει τον χρήστη ή τον επισκέπτη του για την αποστολή που υπηρετεί. Το ΕΠΑΛ Αργοστολίου αποτυχαίνει οικτρά σε αυτό… Επιπροσθέτως, μία σοβαρή και συγκροτημένη υποδομή σε “αναγκάζει” να φερθείς διαφορετικά καθώς είναι γνωστό ότι “όταν είσαι στη Ρώμη, συμπεριφέρεσαι σαν Ρωμαίος”!

Ο πρώην Διευθυντής μας μιλά επίσης για την εξωστρέφεια που παρουσίασε το εν λόγω σχολείο τα προηγούμενα χρόνια. Πράγματι, όλοι θυμόμαστε τους εξερευνητές του νερού και άλλες δραστηριότητες! Είχε γίνει και ένα όμορφο γκράφιτι στη Λάσση σχετικά ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συχνά φιλοξενούσαν τις δράσεις των παιδιών του σχολείου. Θα λέγαμε ότι αυτές οι δραστηριότητες είχαν βοηθήσει τον κόσμο του Αργοστολίου να εμπιστευτεί το νέο νερό της βρύσης του ως πόσιμο.

Η μεσολάβηση της πανδημίας και η εκ του αποτελέσματος άστοχη διαχείρισή της από τη μεριά της πολιτείας, προκάλεσε την όξυνση ορισμένων κοινωνικών φαινομένων. Η απομάκρυνση των παιδιών από τα σχολεία έγινε προκειμένου να προστατευτεί ο μεγαλύτερος σε ηλικία κόσμος της χώρας καθώς οι υποδομές της δημόσιας υγείας δεν αρκούσαν για να τον περιθάλψουν. Η ένδοιά μας λοιπόν σε νοσοκομεία και ιατρικό-νοσηλευτικό προσωπικό, οδήγησε τους διοικούντες στο να κατευθύνουν τη σχολική διαδικασία στην τηλεκπαίδευση (αντί να κοιτάξουν να ενισχύσουν τη Δημόσια Υγεία). Επιλογή που ενδεχομένως προστάτευσε τους ευάλωτους συμπολίτες μας, μα συγχρόνως έδωσε ισχυρά χτυπήματα στην εκπαίδευση και “έβαλε για ύπνο” τα ανοσοποιητικά της μαθητικής κοινότητας που από φέτος αντιμετωπίζει την τριδημία(sic), την έξαρση των ιώσεων κτλ… Πάρα πολλές οικογένειες ταλαιπωρούνται με αλλεπάλληλες και ανθεκτικές ιώσεις από την αρχή της χρονιάς οι οποίες συχνά καταλήγουν σε ανάγκη νοσηλείας.

Αυτές οι επιπτώσεις είχαν άραγε εντοπιστεί και προβλεφθεί από τις “επιτροπές των σοφών” που πήραν τις αποφάσεις να κλείσουν τα παιδιά μας στα σπίτια τους; Το γεγονός ότι οι δάσκαλοι έχουν τα τελευταία χρόνια γενιές παιδιών με τεράστιες δυσκολίες λόγω του κλεισίματος των σχολείων, έχει υπολογιστεί στους σχεδιασμούς των σχολικών προγραμμάτων; Κάθε ανθρώπινη παρέμβαση προκαλεί παρενέργειες και τώρα απλώς μας ήρθε ο λογαριασμός…

Επιστρέφοντας στα γραφόμενα του κ. Βασιλάτου, μας προκαλούν τεράστια έκπληξη οι αναφορές που λένε ότι όλα τα προβλήματα που αποκαλύφθηκαν από τον εκπαιδευτικό που παραιτήθηκε, ήταν σε γνώση όλων! Ήταν σε γνώση των οικογενειών, σε γνώση των τοπικών φορέων κοινωνικής υποστήριξης, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Αστυνομίας, της Εισαγγελίας, της Δημοτικής Αρχής, της Πρόνοιας ακόμη και της Βουλής των Ελλήνων! Απο πού και ως πού λοιπόν η κυρία Υπουργός επικαλείται άγνοια και έλλειψη πληροφόρησης;;;

Εφόσον θεσμικά είχαν εξαντληθεί όλες οι διαδικασίες, η υποκρισία περισσεύει από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που με ερασιτεχνικό τρόπο αποπειράθηκε να καλύψει την ανεπάρκεια και την αναποτελεσματικότητά της.

Ενήμερο όμως ήταν και το σχολικό συμβούλιο! Σε αυτό συμμετέχει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και το μέλος της σχολικής επιτροπής που ορίζει η Δημοτική Αρχή. Λόγω δε και επιπρόσθετων δυσκολιών που είχαν προκύψει με τις μεταφορές του ΚΤΕΛ, παρόντας ήταν και δεύτερος αντιδήμαρχος της Δημοτικής Αρχής Μιχαλάτου. Ωστόσο, στις 21 Σεπτεμβρίου που έγινε έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο με αποκλειστικό θέμα την εφηβική παραβατικότητα, άκουσε κανείς το παραμικρό για όλη αυτήν τη ζοφερή πραγματικότητα από τους εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής ή από τον ίδιο τον κ. Δήμαρχο; Γιατί δεν έβαλαν το θέμα, εφόσον το γνώριζαν, πάνω στο τραπέζι της συζητήσης;

Το ίδιο ερώτημα φυσικά απευθύνεται και στους υπόλοιπους θεσμικούς φορείς που βρέθηκαν στο εν λόγω Δημοτικό Συμβούλιο αφού σύμφωνα με τη συνέντευξη του κ. Βασιλάτου ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝ. Ουδείς λοιπόν δικαιούται να λέει ότι δεν ήξερε…

Τέλος, ένα ακόμη στοιχείο που είναι ανάγκη να αξιολογηθεί είναι η διαχείριση της κρίσης από τον εκπαιδευτικό που παραιτήθηκε. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάτο η απάντηση του παραιτηθέντα εκπαιδευτικού στην έκρυθμη κατάσταση με την οποία ήρθε αντιμέτωπος, ήταν οι ωριαίες αποβολές οι οποίες μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έφτασαν τις πέντε. Έχουμε ξαναγράψει ότι με την τιμωρία και την καταστολή οι καταστάσεις δεν αμβλύνονται αλλά, συνήθως, οξύνονται.

Εν κατακλείδι θέλουμε να εντοπίσουμε ότι όπως και στις κατασκευές για να υπάρξει κατάρρευση πρέπει να γίνει μία σειρά από αστοχίες, και όχι μόνο μία. Έτσι και στη λειτουργία ενός σχολικού συγκροτήματος δεν αρκεί να βρεθούν μόνο μερικά παραβατικά παιδιά για να καταρρεύσει η λειτουργία του σχολείου. Αν διαβάσει κανείς προσεκτικά την παρέμβαση του κ. Βασιλάτου μαζί με την επιστολή του παραιτηθέντα εκπαιδευτικού, μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του για το μέγεθος της αδιαφορίας, την αναποτελεσματικότητα της γραφειοκρατίας, την έλλειψη ενδιαφέροντος από τις αρμόδιες αρχές, την εγκατάλειψη των οικογενειών που έχουν ανάγκη από βοήθεια στις τύχες τους, τη μη υποστήριξη των εκπαιδευτικών για τη διεκπεραίωση του έργου τους, την ολιγωρία του Δήμου και εν τέλει για την περιθωριοποίηση των παιδιών αντί για την πλαισίωση και υποβοήθησή τους.

Έστω και την ύστατη αυτή στιγμή, περιμένουμε να δούμε χρήσιμες αντιδράσεις από τα θεσμικά όργανα της πολιτείας με θεραπευτικές επιδράσεις και με ειλικρινές ενδιαφέρον για τα νέα παιδιά και τη σχολική διαδικασία.

Γιάννης Βαρούχας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται