Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024
19.3 C
Argostoli

kefaloniastatus@gmail.com

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

spot_img

ΜΕΝΟΥ / ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Α` ΤΡΙΜΗΝΟΥ. ΕΛΕΟΣ!

Γράφει η Ειρήνη Φωκά

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν την άποψη των αρθρογράφων τους και όχι κατά ανάγκη του kefaloniastatus.gr

Έφτασε η ώρα να αξιολογηθούν, να πάρουν τη βαθμολογία του α` τριμήνου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού. Η λέξη αξιολόγηση είναι μια λέξη με βαρύ συναισθηματικό και συνδικαλιστικό φορτίο.

Δυστυχώς από το 1985 και μετά με τον Νόμο πλαίσιο για την Παιδεία που ήταν μια πραγματική “επανάσταση” και έφερε πολλές καινοτομίες, η μόνη αξιολόγηση που γίνεται στην εκπαίδευση είναι αυτή του/της μαθητή/τριας. Κανένας και τίποτε άλλο δεν αξιολογείται!

Ούτε τα βιβλία, ούτε τα προγράμματα σπουδών, ούτε τα αναλυτικά προγράμματα, ούτε οι σχολικές υποδομές, ούτε τα στελέχη της εκπαίδευσης, ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε το εκπαιδευτικό έργο!  Μερικές μεμονωμένες ερευνητικές εργασίες φοιτητών και οι αλλαγές των κυβερνήσεων φέρνουν τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα κατά το δοκούν των εκάστοτε κυβερνώντων, αλλά χωρίς να έχει προηγηθεί συστηματική κεντρικά ελεγχόμενη αξιολόγηση των προηγούμενων προγραμμάτων και δομών.

Λαμβάνεται ΩΣ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΑ και αξιολογούνται μόνο οι μαθητές/τριες. Ωσάν η πρόοδος των παιδιών να εξαρτιόταν μόνο από αυτά, χωρίς την συμβολή των ανωτέρω παραγόντων που είναι τόσο διαφορετικοί από σχολείο σε σχολείο, με εξαίρεση τα προγράμματα και τα βιβλία που είναι ισοπεδωτικά ίδια για όλους! Αντιφάσεις και αστοχίες που καλούνται κάθε φορά να λύσουν οι εκπαιδευτικοί της τάξης, με τα όποια μέσα και εφόδια που διαθέτουν.

Ας επανέλθουμε όμως στην τωρινή αξιολόγηση των μαθητών/τριών στο να βάλουμε ένα βαθμό στο κάθε παιδί ο οποίος θα δείχνει τι ακριβώς;

-Το αν έχει κατακτήσει τη διδασκόμενη ύλη εξ’ αποστάσεως; Μπροστά από ένα μηχάνημα με κλειστή κάμερα και ελάχιστη διάδραση;

-Το αν αν είναι συνεργάσιμος-η με τους συμμαθητές του/της, τη στιγμή που δεν έχει καμία τέτοια δυνατότητα;

-Το αν συνεπής στην παρουσία του/της στο μάθημα όταν δεν έχει το κατάλληλο μηχάνημα ή δεν ξέρει να το χειριστεί; Ή ούτε οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν;

-Όταν δεν έχουν καν σύνδεση, ή είναι προβληματική, ή λόγω της κακοκαιρίας παίζουμε το χαλασμένο τηλέφωνο;

-Και είναι και μερικά παιδιά που είναι – δυστυχώς – τελείως εκτός τηλεκπαίδευσης, άρα και τυπικής εκπαίδευσης αυτή την εποχή.

-Άλλα νοσούν τα ίδια ή οι οικείοι τους από τον κορονοϊό, ή έχουν χάσει δικούς τους ανθρώπους μέσα σε λίγες μέρες έχει γυρίσει ο κόσμος ανάποδα γι’ αυτά…

-Τα παιδιά των γιατρών και των νοσοκόμων έχουν μέσα τους το φόβο για την υγεία των γονιών τους που παλεύουν καθημερινά στα νοσοκομεία. Μπορεί η σχολική επίδοσή τους να είναι η καλύτερη;

-Πώς θα “αξιολογήσουμε” λοιπόν; Δεν μας είπαν οι ανώτεροί μας… για άλλη μια φορά πρέπει να αυτοσχεδιάσουμε.

-Μήπως πρέπει να αξιολογηθεί πρώτα to webex που εκτός από το αγγλόφωνο περιβάλλον του (ως όλοι οι εκπαιδευτικοί να είμαστε αγγλομαθείς), δε δουλεύει κάποιες μέρες ή σε κάποιες περιοχές; Το ΠΣΔ που μας πετάει έξω και λέει ότι οι κωδικοί μας είναι λάθος;

-Να εκτιμήσουμε το κόστος των υποδομών της κάθε οικογένειας. Κάποιος γονιός έβαλε δόσεις για να πάρει υπολογιστή του παιδιού του, ένας μαθητής έχει ένα τάμπλετ που πήρε από τα περσινά κάλαντα, άλλος το κινητό της μαμάς του που δεν είναι πάντα στο σπίτι την ώρα του μαθήματος, άλλος δεν έχει τίποτα κι ούτε θέλει ν’ αγοράσει.

-Να συνεκτιμήσουμε βεβαίως και τις προσπάθειες των γονέων. Τις άπειρες εργατοώρες που έχουν περάσει δίπλα στα παιδιά τους να τα βοηθήσουν, να τους δείξουν τα μηχανήματα, να βρουν τις ασκήσεις, να τις λύσουν, να τις ανεβάσουν, να παρακολουθούν τις τηλεδιασκέψεις για να ψιθυρίζουν τις απαντήσεις…κ.α.

-Να λάβουμε υπόψιν μας και τις δικές μας γνωστικές ανεπάρκειες και αντικειμενικές αντιξοότητες που είναι παρόμοιες με αυτές των οικογενειών. Δεν γνωρίζαμε τη λειτουργία του webex, την μεθοδολογία της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν είχαμε τον κατάλληλο εξοπλισμό, δεν είχαμε το κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον στο σπίτι.

Απ’ όλο αυτό το “Βατερλώ” της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο μόνος που θα πάρει βαθμό θα είναι ο δόλιος ο μαθητής! Δεν είναι αδικία;

Έλεος, συνάδελφοι! Ας προφυλάξουμε τα παιδιά από τα δικά μας λάθη για άλλη μια φορά!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ